Ik werk 3 jaar met een 0 uren contract, heb nooit vakantiegeld ontvangen, kan ik deze met terug werkende kracht alsnog krijgen?

Toegevoegd na 39 minuten:
Ik werk in een sportcentrum achter de bar, werk op vaste avonden, di en vrijdag. Heb allen een mondelinge afspraak gemaakt.

Toegevoegd na 48 minuten:
Ik krijg een loonstrook, werk dus niet zwart.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Vakantiegeld bouw je op. Je gaat dus naar je werkgever en zegt: ,,Kan je mijn vakantiegeld uitbetalen?''. Dan zegt hij: ,,Ja! En als je wacht tot de Kerstvakantie hoef je minder belasting te betalen dus krijg je meer.'' Nou dan doe je dat en als je veel hebt gewerkt kan het echt een paar honderd euro zijn!

Het kan ook zo zijn dat het meteen samen werd uitbetaald met je loon, dan heb je het al gekregen.

Toegevoegd na 39 minuten:
Dus je werkt zwart? Dan heb je er geen recht op. Natuurlijk kan je het proberen te vragen, maar als hij weigert, ja, dan kan je niets meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou het niet zo kunnen zijn dat je loon inclusief vakantiegeld is?

Wat staat er over in je contract?

Wat voor werk doe je / onder welke CAO val je?

Je werkt al 3 jaar met een 0 uren contract, wordt je wel altijd opgeroepen om te komen werken? Of werk je volgens een wisselend rooster, maar werk je over het algemeen wel een bepaald aantal uren per week?

Dit zijn allemaal vragen die ermee te maken hebben of je daar nog recht op hebt.

Heb je er recht op, kan je het zeker alsnog claimen, zeker omdat je er nog steeds werkt.
13 jaar geleden
Je moet wel even inde CAO kijken of je wel vakantiegeld krijgt. Mijn werkgever bijvoorbeeld, is er een jaar geleden mee gestopt en betaald het samen met het loon tesamen uit, iedere maand een deel dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/uren-contract-recht-vakantiegeld-ongeveer.48226

Kijk eerst goed op je loonstroken en bespreek dit met je werkgever.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan meestal is je loon inclusief vakantiegeld. Als dat niet zo is staat dat op je loonstook opgebouwde rechte vakantiegeld. Als dat zo is dan moet het uitbetaald worden.