onze hond is 14 jaar heeft suiker en de laatste tijd eet ze slecht en heeft kurkdroge neus. Weet iemand iets hierover?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

ik weet dat je daarmee naar de dierenarts moet gaan

Toegevoegd na 2 minuten:
Een droge neus hoeft niets te betekenen. Een hondenneus hoeft niet altijd vochtig te zijn.
Slecht eten is wel iets dat je in de gaten moet houden. Zeker in combinatie met de suiker. Ik zou zeker even langs de dierenarts gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier kunnen wij op afstand niets over zeggen.
zeker bij een hond op leeftijd niet te lang wachten, maar er even naar laten kijken door de dierenarts.
Rieneke1
13 jaar geleden
nee maar de dierenarts kan je het perfecte antwoord hierop geven...
je hond is niet jong meer, en door de suikerziekte al niet meer zo energiek...
toch maar deskundige advies gaan halen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uw hond is op een respectabele hoge leeftijd. Hierdoor zijn ook de organen al een dagje ouder, net als bij ons mensen slijten deze. Het is dus raadzaam om uw Dierenarts mee te laten kijken naar wat het beste is voor uw hond. Meestal wordt seniorvoeding geadviseerd als er geen andere afwijkingen gevonden worden. De speciale samenstelling van seniorvoeding is erg belangrijk ter ondersteuning van de stofwisseling (suiker), gewrichten, botten, gewicht, noem maar op. Het kan zelfs voor de hond extra leefjaren betekenen. Succes Ingrid.