Is een vage streep op de zwangerschapstest naast de controlestreep ook positief?

De laatste weken voel ik steeds meer van de bekende zwangerschapssymptomen opkomen maar deze vielen me eerst eigenlijk niet helemaal op tot dat ik dus onderzoek ging doen en een zwangerschapstest heb gedaan. Hierop is naast het controlestreepje ook een streepje te zien verticaal die boven wat donkerder kleurt maar naar beneden toch wat lichter word. Wél was het tweede streepje meteen na 1x met mijn ogen knipperen binnen een minuut te zien!!!
Betekend dit nou dat ik zwanger ben of niet!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Ja je bent zwanger. Deze test is duidelijk positief. De streep kan alleen ontstaan als het hormoon hcg in je urine zit. En dit hormoon zit alleen in je urine als je zwanger bent. Dus ook een wat vage streep betekent dat de test positief is. En dus ben je zwanger.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
En voor meer zekerheid moet je toch echt naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wat zou de huisarts dan doen? Die doet ook een zwangerschapstest, die je zelf ook nog een keer kunt doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb nog een testje gedaan! Ook deze is weer positief :)
Ik word dan toch echt mama
nounka
8 jaar geleden
proficiat
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankjewel! :D