Hoe kom ik erachter wie mijn vader is?

Op mijn geboorteakte staat dat mijn vader onbekend is. Mijn moeder is overleden en zit in een pleeggezin. Hoe kan ik er achterkomen wie mijn vader is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vraag het je pleegouders en probeer familie te bereiken. Succes met zoeken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien kan je navraag doen bij andere familieleden? Je kan je achternaam laten uitzoeken, stamboomanalyse noemen ze dat volgens mij. Als je geen probleem hebt met dat je verhaal op tv komt, kun je spoorloos inschakelen. Maar ik weet niet of je daar op zit te wachten. Veel sterkte!

Antwoorden (2)

Je weet waar je geboren bent?
Heb je nog familie? oma, opa, tantes, ooms, broers, zussen?
Voor het pleeggezin, waar heb je toen gewoond?

Probeer informatie te krijgen over je moeder's achtergrond, Waar woonde zij? stad, adres. Waar ging zij naar school, welke scholen? Waar is zij geboren, je grootouders en nog veel meer.

Met deze informatie kan je zelf op zoek gaan, maar je kunt ook bv tv programma 'Spoorloos' vragen om voor jou je vader te gaan zoeken, Dat kan je trouwens ook nu meteen doen, misschien dat zij nog veel meer tips hebben voor jou.

Succes @Bonito!

Toegevoegd na 3 minuten:
Zoeken via Spoorloos
Ben je op zoek naar een uit het oog verloren bloedverwant, zoals je moeder, vader, zoon, dochter, broer of zus? Misschien kan Spoorloos je helpen bij het zoeken naar deze persoon. Schrijf ons jouw verhaal en wij kijken of we iets voor je kunnen betekenen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
* Zoeken naar familie *

Ben je op zoek naar familie en zou je graag hulp willen krijgen bij je zoektocht?
Of heb je familie gevonden, maar het eerste contact is nog niet gelegd omdat je niet weet hoe je dit aan moet pakken?
Bij Fiom ben je aan het juiste adres. De hulpverleners van Fiom kunnen je begeleiden vóór, tijdens en ná je zoektocht.

* Waarom zoeken via Fiom? *

De hulpverleners van Fiom hebben jarenlange ervaring in het begeleiden van mensen die op zoek zijn naar familieleden en bij de begeleiding van personen die zijn gevonden. Wij kunnen je helpen bij zoekacties in Nederland, maar ook in het buitenland. [...]

* Wel of niet zoeken? *

De reden om te zoeken, of de keuze om wel of niet te zoeken, is voor iedereen weer anders. Veel mensen die niet (meer) in contact zijn met naaste familieleden, willen op een gegeven moment naar hen op zoek gaan. Personen die bijvoorbeeld één of beide biologische ouders moeten missen zijn vooral benieuwd op wie zij lijken, waarom het contact verbroken moest worden en hoe het met de ander gaat. Anderen gaan op zoek naar iemand met wie het contact wel heeft bestaan, maar op enig moment is verbroken. Ook voor hen geldt dat ze vooral hopen uit te vinden hoe het nu gaat met de persoon die ze missen in hun leven.

Het komt ook voor dat mensen zich laten tegenhouden door de verwachting dat de persoon niet gevonden kan worden of vanwege de angst om afgewezen te worden. Zij willen zich hiertegen beschermen en vinden het voldoende om bijvoorbeeld alleen na te denken over vragen en mogelijkheden.

Misschien herken jij je wel in de dingen die hierboven zijn genoemd en heb je zelf veel vragen? Op deze website vind je meer informatie over het zoeken naar familie of de keuze hierin. [...]

https://fiom.nl/afstammingsvragen/zoeken-familie