Welke ring bij huwelijksaanzoek?

Ik wil mijn vriendin ten huwelijk vragen en zoek daarvoor een ring. Nu zijn er trouwringen, verlovingsringen, vriendschapsringen en noem het maar op. Volgens mijn moeder hoor je bij een huwelijksaanzoek een verlovingsring te kopen (of erfstuk wat ik niet heb) wie maximaal één edelsteen heeft en niet van goud is. De maat weet ik al maar vraag mij dus af waar ik op moet letten behalve persoonlijke smaak en budget

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
9.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je gaat trouwen, niet verloven. Dus je zoekt een trouwring. Niet te moeilijk denken. Meestal zijn trouwringen een simpele ring van goud, waarin de datum van trouwen gegraveerd is. Ik weet niet of het een verassing is of jullie het gepland hebben. Aan jouw reactie te zien is het spontaan. Koop gwn simpele gouden trouwringen die binnen jouw budget liggen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Nederland is de traditie om het te vragen met een trouwring maar vanuit Amerika is de traditie over komen waaien om een verlovingsring te kopen en daarna pas samen een trouwring uit te zoeken. Na het huwelijk draag je beide ringen aan 1 vinger. Ga na bij welke traditie jullie je goed voelen. Nog 1 tip voor de amerikaanse traditie: koop geen te breede ring.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
@Idesnoo
Of Vos1988 gaat trouwen is nog de vraag. Hij gaat zijn vriendin ten huwelijk vragen. Dan kan zij nog "nee" zeggen. Op het moment dat ze ja zegt zijn ze verloofd. Dus ze gaan dan wel degelijk eerst verloven en dan trouwen. :-) @Vos1988 Doe wat jij denkt dat goed is. Mijn man heeft mij ten huwelijk gevraagd door midden in de nacht toen ik sliep mijn vriendschapsring van mijn vinger te halen en de volgende dag heeft hij met met die ring gevraagd. Voor het trouwen zelf hebben we samen nieuwe ringen uitgezocht. De meeste vrouwen zoeken graag samen met hun aanstaande de echte trouwringen uit. Mijn advies: Als jullie samen nog geen ringen hebben. Koop dan een mooie verlovingsring en niet te duur als je, je dat niet kunt veroorloven. Er zijn zat mooie goedkopere ringen te krijgen. En kies dan voor het huwelijk iets moois uit samen.
NadineZ90
7 jaar geleden
Trouwringen moet je samen uitzoeken!
Een verlovingsring kan, maar hoeft niet eens. Je kunt gewoon een mooie ring kopen die je vriendin mooi zou vinden die ze dan straks inruilt voor jullie trouwring.
Een verlovings- én een trouwring dragen is raar, bijna niemand draagt die twee ringen samen.
Koop je een hele mooie en dure verlovingsring? Dan kan je vriendin straks na het trouwen haar verlovingsring dragen met een zogeheten 'weddingband'. Dat is een tweede ring die bij de verlovingsring past.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Van harte proficiat met jullie verloving! Het gaat om de intentie en uiteindelijk zal de ring minder van waarde zijn dan de tekst die je voor haar hebt van hoeveel je van haar houd! En als je toch iets van persoonlijke smaak wilt, zou ik even kijken naar de ringen die ze eerder heeft gekocht. Houdt ze van bling of juist niet? En daar kun je ook de maat aan aflezen.

Antwoorden (1)

Zoals je zegt is het uiteindelijk de persoonlijke smaak die de doorslag geeft, klopt, maar ook ligt het aan je budget. Vandaar uit kun je verder zoeken. Don't shoot for the moon! als je de ticket niet kunt betalen.:)

Bij juwelenontwerpers is de keuze meestal divers om tegemoet te komen aan de persoonlijkheid van elke vrouw.

-Traditioneel , populairste model de solitaire ring. eenvoudige ring met een enkele diamant of de ook solitaire ring met pavé , hetzelfde principe , met kleine diamantjes naast de centrale diamant.

-Meer fantasie ring vorm van bloem, of gekleurd model verschillende metalen/verschillende gekleurde stenen zoals roze, groene of blauwe diamanten

-Elegante vrouw kiest vaak ring in een hedendaagse stijl met pure lijnen of geometrische lijnen verkiezen, ook vintage of romantisch model

-Ook nog mogelijk een gepersonaliseerde ring met een expressief design, bv initialen in de ring verwerkt of een enkel woord als ‘ja’ of ‘love’ gegraveerd kan zowel origineel als vertederend zijn.

Welke steen?
Volgens traditie staat een diamantenring voor een teken van de zuiverheid van de man en zijn eeuwige liefde (Franse traditie).
---er is meer--- de robijn die een passionele liefde symboliseert, de smaragd die de waarachtige en vruchtbare liefde weerspiegelt of de saffier die betekent dat u altijd trouw en eerlijk zult zijn tegenover haar.

Wil je zilver of goud?
Draagt je (bijna) verloofde altijd geel goud of kiest zij voor zilver of misschien wit goud?
Gewoonlijk is een verlovingsring 18Kt (karaat), maar dit is natuurlijk afhankelijk van budget en smaak.

Laastste tip: als je de maat van de ringvinger niet weet, LINKER of RECHTER ook belangrijk! neem dan een van haar ringen mee naar de juwelier, deze kan de juiste maat bepalen.

Succes met je aanzoek!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nog een interessante link over tradities en de zin of onzin om je daarover het hoofd te breken. Onderwerp verlovingsringen. "Uw vragen berusten op een misverstand. Er bestaat niet één goede manier waarop mensen besluiten hun relatie te formaliseren en die iedereen helaas is vergeten. U breekt zich het hoofd over achterhaalde gewoontes uit een ver verleden. Het hele gedoe rond verlovingen en aparte verlovingsringen is al een jaar of veertig uit. ...etc."
http://www.beatrijs.com/verlovingsringen-bij-huwelijksaanzoek/