Ik ben bezig met een scheiding nu is mijn vraag waar heb je recht op als alleenstaande ouder met 2 kinderen onder de 18 jaar?

Ik ben 21 jaar een vrouw me kinderen zijn 3 en 1,5 jaar oud.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Heb je geen baan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee die heb ik niet was huisvrouw
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
domdomdom.... NOOIT je werk opgeven omdat er kinderen komen, je krijgt een achterstand op de arbeidsmarkt en als je gaat scheiden moet je je handje op houden. Zoek dus nu meteen werk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik sluit me aan bij Pelle. Jij hebt recht op een zelfstandig leven dat je met rechte rug kunt leven. Maak je opleiding af en zoek een baan.

Antwoorden (2)

Bijstand en de gebruikelijke toeslagen veel meer word het niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja klopt las ook iets van alleenstaande ouder korting
Antoni
10 jaar geleden
en alimentatie van de voormalige echtgenoot, neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste kan je even langs de gemeente gaan daar kunnen ze je super helpen want misschien heeft jouw gemeente nog andere potjes om je te helpen sterkte in ieder geval
Hieronder staan de landelijke toeslagen waarvoor u waarschijnlijk in aanmerking komt. Wellicht komt u ook in aanmerking voor gemeente specifieke regelingen.
Huurtoeslag
Zorgtoeslag
Kindgebonden budget
Kinderopvangtoeslag (eventueel)
aanvragen: Deze toeslagen kunt u aanvragen via de Belastingdienst, tel nr: 0800-0543.
Kinderbijslag en TOG
aanvragen: Deze toeslagen kunt u aanvragen via de SVB, tel nr: 0475-368040.
Tegemoetkoming schoolkosten nog niet van toepassing.
aanvragen: deze tegemoetkomingen kunt aangevragen via DUO, tel nr: 050-5997755.
Heffingskortingen Bedrag (per jaar)
Algemene heffingskorting Deze heffingskorting wordt automatisch verrekend via loon of uitkering. Partners zonder inkomen moeten hem zelf aanvragen, evenals free-lancers of zelfstandigen.
Arbeidskorting
Deze heffingskorting wordt verrekend via loon. Freelancers of zelfstandigen moeten hem zelf aanvragen bij de Belastingdienst.
Alleenstaande-ouderkorting Hier zitten voorwaarden aan, je moet 6 maanden alleen zijn met je kinderen en dit vervalt in 2015.
Aanvragen via de Belastingdienst. Tel nr: 0800-0543
Aanvullende alleenstaande-ouderkorting
Aanvragen via de Belastingdienst. Tel nr: 0800-0543
Combinatiekorting Mogelijk.
Aanvragen via de Belastingdienst. Tel nr: 0800-0543
Werkbonus Mogelijk
Aanvragen via de Belastingdienst. Tel nr: 0800-0543

Je kunt de link openen en daar je eigen gegevens invullen, ik heb een aantal zaken gegokt en daarmee hiertoe gekomen, dus het is mogelijk dat jij totaal andere rechten hebt.