Ik heb een auto gekregen, nu wil de gever hem terug. Wat is mijn recht?

Ik had een relatie, deze man kocht voor mij een auto, auto staat op mijn naam, ik heb de papieren etc.
Nu na een jaar lang bedrog is hij boos en eist hij de auto op. In hoeverre kan hij dit doen? Tijdens de relatie hebben we nooit iets geregistreerd, dus geen partnerschap. Logisch want hij was nog druk met zijn andere liefje.
Ook heb ik zijn paarden gereden en verzorgd. Mijn spullen stonden daar, nu heeft hij mijn spullen weggehaald en wil ze pas terug geven als ik de auto inlever.
Van alle spullen die op stal stonden heb ik de bonnetjes. En afgezien daarvan is hij niet de eigenaar van de stal.

Wat te doen en wat is mijn recht?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K
TurfGraver
7 jaar geleden
Auto op jou naam is gewoon jou auto.
Spullen van jou (als je dat kunt bewijzen) zonder jou toestemming weghalen is diefstal, kun je gewoon aangeven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel.. Zo lijkt het me ook, maar je gaat toch twijfelen als iemand je bang maakt. :(
Ivana
7 jaar geleden
"Eens gegeven blijft gegeven" De papieren bewijzen het.
burgos
7 jaar geleden
Draai het eens om,
Wat zou jouw leuk lijken, zou hem niet eens willen houden.
Rijden in een auto van iemand die mij belazerde, had hem gelijk bij hem voor de deur gezet.

Antwoorden (1)

Van iets het eigendom hebben is een ding,
van iets het eigendom opeisen is iets anders, want wie eist: bewijst!

Om je spullen terug te krijgen, zou ik de politie te hulp vragen, eerst even vragen bij het Juridisch Loket of dat de enige manier is;

Juridisch Loket: Contact
-0900-8020 *€ 0,25 p/min, excl. vaste belkosten.
Tot een maximum van € 12,50. Starttarief: 4,5 cent.
-e-mailform: U krijgt binnen 3 werkdagen antwoord.
Als wij aanvullende vragen hebben, nemen we telefonisch contact met u op.

Antwoord

Met de papieren in de hand, rijd jij door het ganse land in JOUW auto!

-Jij kunt bewijzen dat de auto van jou is, als de autopapieren op jouw naam staan
-Jij kunt bewijzen dat de spullen die op stal staan van jou zijn met de bonnetjes

Je ex moet nog maar bewijzen dat iets van hem is... en dat kan niet want JIJ hebt de autopapieren/bonnetjes.