Is er iemand die deze uitslag herkend?

Zoontje 2 jaar is al sinds december om de 2 weken ziek. Ik loop ook bij de kinderarts met hem. Nog niks gevonden. Heeft nu voor de 2de keer na ziek zijn geweest , deze uitslag gekregen. Het is een droge jeukende uitslag. Kan dit een allergie zijn? Is er iemand die dit herkend?
Morgen ga ik naar de huisarts, maar wil graag weten of iemand dit herkend?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Kinderen
2.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik denk exzeem of een allergie

Antwoorden (1)

Lijkt op een geneesmiddelen reactie, Ik weet niet of u kindje ook geneesmiddelen gebruikt?

Ongeveer 0,2 tot 1% van de kinderen die een geneesmiddel gebruikt krijgt een reactie. Bij een deel daarvan gaat het om afwijkingen van de huid. Naast de huid kunnen bijvoorbeeld ook de longen reageren en kan er kortademigheid ontstaan.

De reactie op het geneesmiddel kan allergisch zijn (het afweersysteem is er dan bij betrokken) of niet-allergisch.
De tijd waarin de klachten ontstaan variëren. Wanneer er een allergische reactie is op een geneesmiddel, treedt deze binnen 7 tot 21 dagen na inname op. De huidafwijkingen kunnen variëren van rode vlekjes en galbulten tot blaren.

Stoppen met en vermijden van het geneesmiddel. De huidreactie en de jeuk kunnen eventueel met medicijnen onderdrukt worden.