Kan je een baby overvoederen?

Ik heb het vermoeden dat mijn nichtje haar baby (9 weken) te veel flesvoeding geeft. De kleine is erg zwaar en slaapt alleen maar. Soms gaan zijn ogen open maar over het algemeen is hij in slaap. Gewicht weet ik niet maar de kleine krijgt voeding voor hongerige baby's en om de drie uur 200 ml. Is dit niet te veel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Kinderen
2.6K

Antwoorden (4)

Je hebt vast nog niet veel baby's van 9 weken gezien.
baby's slapen veel, en hebben veel energie nodig om te groeien.
En in tegenstelling tot volwassenen, eten baby's niet om het eten (die denken echt niet, eigenlijk heb ik genoeg, maar het is zo lekker dus die laatste happen zal ik er ook inproppen en ik neem ook maar een dessert)
Dus maak je voorlopig maar geen zorgen
10 jaar geleden
Het is tamelijk veel ja.
Maar het valt nog wel binnen de norm van wat een baby op die leeftijd mag hebben.
Aangeraden wordt bij een leeftijd van 2-3 mnd: 5 flessen van 130-200 cc.

Met borstvoeding niet, maar met flesvoeding kan je een baby wel degelijk overvoeren.
En met 9 weken hoort een baby iets meer te doen dan slapen:

Meer dan de helft van baby's van deze leeftijd laten duidelijk zien dat ze hun ouders herkennen. Je baby begint nu ook te glimlachen tegen vreemden, vooral als ze hem recht aankijken of tegen hem gaan praten, maar hij is nu goed in staat te onderscheiden wie wie is. En wie hij het leukst vindt!
Je baby zoekt oogcontact met je, zoekt je in een kamer, beweegt opgewonden met z'n armen als hij je ziet, glimlacht naar je. En ook je geur herkent hij.

http://www.babyenkind.nl/wat-kan-mijn-baby-in-week-negen-tien-elf-en-twaalf/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Acht flessen van 200 ml per dag met flesvoeding voor hongerige baby's is veel en veel te veel.

Aangeraden wordt: 150 ml per kilo baby per dag, dus als deze baby niet bijna 11 kilo weegt is dit veel te veel. Dit is ook slecht voor de nieren.

Een gezonde baby zou dit uitspugen, als deze baby dat niet doet wordt het inderdaad overvoerd.

Wat wel kan is dat je nichtje extra veel water geeft (dus een verdunde voeding).

Toegevoegd na 2 minuten:
Je weet het gewicht niet maar neem maar van mij aan dat 8 kilo HEEL veel is voor een baby van 13 weken: http://home.versatel.nl/duplodocus/groeicurve/groeicurve_baby_j.jpg dus 11 kilo is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik snap de anonieme min even niet. Het is een keurig antwoord. + van mij!
Volgens velen is dit teveel. Het kan zijn, dat de speen een te groot gat heeft. Hierdoor hoeft de baby minder hard te zuigen en krijgt in een te kort tijdsbestek teveel melk binnen. Hierdoor kunnen overigens ook buikkrampjes bij optreden.

Als een baby borstvoeding krijgt, moet het ook aardig zijn best doen om de melk uit de borst te zuigen.

Het is verstandig en aan te raden dat de moeder meer informatie inwint over wat een normale hoeveelheid is voor een baby van 9 weken. Er zijn voldoende richtlijnen te vinden.

http://www.babyvoedingsschema.nl/

http://www.zwangerschapspagina.nl/flesvoeding/284256-hoeveel-voeding-baby-9-weken.html

http://info.mamaenzo.nl/baby/voedingsschema-baby-9-weken.html

http://www.babybytes.nl/answers/1352388185