Kan je achter het adres van je voorouders komen, zo ja hoe?

Ik vraag me af hoe en waar mijn voorouders hebben geleefd, en dan niet alleen de woonplaats. Kan ik daar achter komen, zo ja hoe? In de archieven die ik gevonden heb staat alleen de geboorteplaats.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5K
Antoni
7 jaar geleden
Bij gegevens van vóór 1920-1930 wordt het al lastig. Pas daarna werden straatnamen algemeen gebruikt.

Het beste antwoord

In de meeste bevolkingsregisters staan wel de exacte adressen.

Toegevoegd na 43 minuten:
In bevolkingsregisters kun je vanaf 1850 informatie vinden over de samenstelling van gezinnen en hun verblijfplaats. Van elke woning werd vanaf 1850 bijgehouden wie er woonden. Zo wisten de gemeenten precies hoeveel mensen er op een bepaald moment waar woonden.

http://ntracademie.nl/cursussen/cursuspagina/10-stappencursus-stamboomonderzoek/stap/4.html
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Toch niet van mensen die eeuwen geleden leefden?
erotisi
7 jaar geleden
Voor 1850 wordt inderdaad lastiger.
Edraket
7 jaar geleden
Van voor 1850 is alleen de naam van stad of dorp te achterhalen.
Als die gehuchten hadden, werden die gehuchten doorgaans ook in de akten vermeld .

Andere antwoorden (1)

Als je de woonplaats of regio weet ga je naar de locale kerken . Daar hebben ze als je geluk hebt kerke boeken . Zelf bladeren of het staat al op internet of microfilm . Ja het kan door brand of ? Spoorloos zijn . De geboortes huwelijken overlijdens en vaak een adres . Of een naam van het huis of landgoed . Het gaat soms tot veel verder terug dan je maar zou kunnen bedenken . Het kan wel veel werk zijn en ze moeten je terwille zijn . Vaak een kleine bijdrage voor de restauratie doet wonderen . Stuur eerst een nette brief niet zomaar binnen stappen . Succes