Waarom zijn er wel veel mensen die 'De Graaf', De Koning, De Keizer etc heten, maar niet 'De Baron'?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Men noemt zich graag naar het ambt met het meeste aanzien en dus niet de Baron of de vuilnisman.
Er zijn wel weer veel mensen die de Ridder heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat er in het dorp waar mijn opa en oma woonden vroeger iemand was die Baron heette. Misschien dat dat meer voorkomt dan "de Baron"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baron komt wel vaker voor, klinkt ook beter dan De Baron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die evil gozer van bassie en Adriaan heet De Baron :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn er wel hoor, zie bijgaande link
13 jaar geleden
Namen als De Koning en De Keizer komen als ere-titel uit de gilde-wereld. Iemand die bijvoorbeeld een goed (boog)schutter was en diverse keren gilde-kampioen werd kreeg als eretitel koning of keizer.
Baron is een adellijke titel en geen term uit de gilde-wereld (er waren vroeger zeer veel gildes) en komt daarom veel minder voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn voorouders die mijn achternaam mochten kiezen hadden een graafschap. Ik heet echter niet de Graaf, maar mijn achternaam verwijst naar het Graafschap.

De Graaf is overigens wel een veel voorkomende naam, en de baron ken ik ook alleen uit Bassie en Adriaan, net als B1 en B2.