Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn er wel veel mensen die 'De Graaf', De Koning, De Keizer etc heten, maar niet 'De Baron'?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Men noemt zich graag naar het ambt met het meeste aanzien en dus niet de Baron of de vuilnisman.
Er zijn wel weer veel mensen die de Ridder heten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat er in het dorp waar mijn opa en oma woonden vroeger iemand was die Baron heette. Misschien dat dat meer voorkomt dan "de Baron"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Baron komt wel vaker voor, klinkt ook beter dan De Baron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die evil gozer van bassie en Adriaan heet De Baron :p
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn er wel hoor, zie bijgaande link
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Namen als De Koning en De Keizer komen als ere-titel uit de gilde-wereld. Iemand die bijvoorbeeld een goed (boog)schutter was en diverse keren gilde-kampioen werd kreeg als eretitel koning of keizer.
Baron is een adellijke titel en geen term uit de gilde-wereld (er waren vroeger zeer veel gildes) en komt daarom veel minder voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn voorouders die mijn achternaam mochten kiezen hadden een graafschap. Ik heet echter niet de Graaf, maar mijn achternaam verwijst naar het Graafschap.

De Graaf is overigens wel een veel voorkomende naam, en de baron ken ik ook alleen uit Bassie en Adriaan, net als B1 en B2.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding