Waarom zit de opening van een pak hagelslag, niet helemaal aan de bovenkant ?

Je hebt een pak hagelslag, en zo'n centimeter onder de bovenkant zit het uitschuiflipje waarmee je hagelslag kunt strooien, het laatste beetje wil er zo nooit helemaal goed uit komen, waarom zit het niet helemaal bovenin ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is de opening aan de onderkant nog handiger. Dus dit is een achterhaalde vinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het laatste beetje zou je natuurlijk ook het pak aan de bovenkant een beetje kunnen scheuren :)

Het beste antwoord

Je bedoelt: waarom zit het niet helemaal aan de bovenkant van de zijkant?

Dat is omdat het pak anders niet meer stevig genoeg zou zijn. Tijdens fabricage, tijdens transport en tijdens gebruik zou je een groter risico op uitscheuren krijgen.

Overigens heb ik een goede oplossing gevonden voor dat laatste beetje hagelslag. Druk het pak een klein beetje plat, zodanig dat de zijkant waarin de strooi-opening zit, naar buiten komt ("uitpuilt"). Als je het pak net genoeg platdrukt (niet helemaal plat dus), krijg je in die zijkant een mooi gootje. Wanneer je dan strooit, leidt dat gootje alle hagelkorrels naar de opening.

(Bron: ervaring - ik ben een grootverbruiker van hagelslag)
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat heeft met de stevigheid van het pak te maken. Het pak is oorspronkelijk een vel karton, dat gevouwen wordt. Aan de bovenzijdes is er ruimte gemaakt voor een plakrand, waarmee uiteindes aan elkaar kunnen worden gezet. Echter waar een gat zit, kan geen plakrand worden gemaakt. Het pak zou daardoor minder goed geplakt kunnen worden na het vouwen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
En misschien ook zodat er dan niks uitsteekt. Als je bulk verpakkingen in plastic over elkaar heen zou schuiven, blijven ze anders haken.
als het helemaal aan de bovenkant zit en je strooit heb je kans alles eruit komt.. met zijkant kan je veel makkelijker strooien