Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Bij de meeste producten kijk ik niet op een dag, als het houdbaarheid betreft. Maar wel als er dierlijke bestanddelen in zittenn.
In dit geval betreft het vis. Daar maak ik de houdbaarheid zelfs korter van de wat er op staat.
Helemaal nadat ik (tijdens deze hete zomer) zalm en haring presenteerde aan mijn gasten, die ik 's middags had gekocht (vacuum en achter van de rij, dus - gecontroleerd- de meest verse ) constateerde dat de vis rook, alsof er minstens een week verstreken was.
Men heeft het opgegeten. Eigen risico, want er waren er meer die de lucht erg sterk vonden. Ik heb echt in de rats gezeten dat iemand ziek zou worden.
Maar ik heb er niets van gehoord.
Volgens mij is vis evenals kip het meest onderhevig aan bederf en zeker als het warm weer is. Ook weer raar, want in de koeling zou het niets uit mogen maken. Maar misschien speelt het vervoer (hete auto) hier ook een rol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De houdbaarheidsdatum staat vermeld op de vacuumverpakking, zoals je hem in de winkel koopt. Beste is, om je aan deze datum te houden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
staat er niet op
vries het in.
tot twee maanden.

Toegevoegd na 45 seconden:
tijdens koop en naar huis zsm invriezen. dat wel.
vanuit de koelkast: meteen de vriezer in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding