ijsblokjesmachine zelf bouwen?

ik ben opzoek naar extra info hoe een ijsblokjes machine werkt en dan maken de verschillende technieken niet zo veel uit (staaf , sproeisysteem) en nu vroeg ik mij af of iemand zoiets zelf wel eens gebouwd heeft en of iemand een idee heeft hoe je een staaf zover zou kunnen afkoelen dat het snel water bevriest

gr

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Heel leuk, zo een hobby project. Alleen volstrekt onmogelijk voor de doe-het-zelver.
escape
13 jaar geleden
Het kan ook heel simpel, een bakje voor ijsblokjes, die volloopt met water. Een vlottertje zorgt dat het stopt bij een bepaald niveau.
Na een bepaalde tijd kiept het bakje om om de ijsblokjes in een verzamelemmer te gooien. Zo'n systeem vind je volgens mij wel in koelkasten die blokjes maken.