Geen van beide.

Kaas van alpacamelk heet alpacakaas.

Net zoals kaas van geitenmelk geitenkaas heet.
Cryofiel
7 jaar geleden
gvrox
7 jaar geleden
En een cappuccino van alpacamelk is een alpacino ?
Taalkundig gezien is het inderdaad alpacakaas, maar in de praktijk zul je nergens alpacakaas vinden, om de simpele reden dat alpaca's niet gemolken worden. De melk van de alpaca wordt alleen aangewend om het eigen jong te zogen en alpaca's worden dan ook alleen gehouden voor de wol en om de sierwaarde.

Veel info over de alpaca vind je hier: http://alpaca-ranch.nl/