bestaat er meer dan 100% alcohol..?

Toegevoegd na 22 minuten:
Zoals drank etc..etc..dus vloeibare alcohol..?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Antoni
7 jaar geleden
Hoe stel je je dat voor?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe je 't bekijkt.
http://www.alcohol-soft.com/ Maar dit bedoel je waarschijnlijk niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Iets kan nooit meer dan 100% van een stof zijn. 100% van 1 stof is altijd het maximum. Maar in de praktijk bij veel stoffen lastig omdat er altijd onzuiverheden optreden.

Antwoorden (1)

Nee dat bestaat niet, en zelfs de 100% alcohol, is maar iets lager omdat alcohol altijd wel wat water aantrekt.
Men heeft ooit de afspraak gemaakt dat 100 % het maximum wat een eenduidige stof kan bevatten. Een wollen trui kan dus geen 110 % wol bevatten en zuivere alcohol (zoals je alcohol noemt waar niets anders bij zit) ook niet hoger dan 100 %. Maar meestal bevat de zuivere alcohol die je in de apotheek kunt kopen rond de 97 % alcohol
anneliez
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Alcohol kan zelfs echt 100% zuiver zijn. Het trekt weliswaar water aan, maar de bewaartruuk die je dan hanteert is door een natriumdraad (of een kluwe) er in te stoppen. Dit vangt het water weg Verder +
anneliez
7 jaar geleden
dank je voor de aanvulling, die kennis is vergaan of heb ik nooit geweten ;)
Thecis
7 jaar geleden
Zo vullen we elkaar aan.