Krenten en rozijnen zijn dodelijk voor honden, zijn ze dan wel goed voor ons?

honden kunnen ECHT doodgaan als ze krenten en rozijnen eten dat heeft te maken met hun nieren enzo, maar wij hebben toch ook nieren enzo...............

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En druiven mogen ze dus ook niet eten!

Antwoorden (2)

laat ik antwoorden vanuit de kat.
veel dingen die wij probleemloos kunnen eten zijn schadelijk voor de kat, soms zelfs dodelijk.
ik denk dan aan chocolade, knoflook, paracetamol.
de kat is een obligate carnivoor, de lever is niet ingesteld op dat soort zaken.
veel zaken die de mensenlever gewoon verwerkt, worden bij katten gestapeld tot een fataal niveau is bereikt.
de mens is een alleseter en dus veel meer ingesteld op gevarieerd voedsel.
14 jaar geleden
Honden zijn vleeseters van oorsprong en mensen niet, daar zal het verschil in werking van de nieren wel mee te maken hebben.
Waardoor honden niet tegen krenten en rozijnen kunnen is nog steeds niet bekend maar dat het voor hun schadelijk is wel.