Wat is het lange termijn gevolg van het drinken van chloorwater?

Ik ben op vakantie in Macedonie en ons is verteld dat voor het kraanwater voor ons niet drinkbaar is, omdat het een bepaalde concentratie chloor bevat. De locals zijn dit "chloorwater" gewend en drinken dit wel.

Nu ben ik benieuwd wat de lange termijn gevolgen zijn voor deze mensen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
8.9K

Het beste antwoord

Het schijnt de kans op bepaalde soorten kanker licht te verhogen (dan hebben we het wel over langdurige consumptie van gechloreerd water) en er is een licht verhoogd risico op vroeggeboorte. Door de omvang van de onderzoeken zijn die resultaten echter niet keihard.

De voordelen zijn vooralsnog vele malen groter ; het drinkwater wordt gechloreerd om vele alledaagse ziekteverwekkers te doden die zeker in gebieden waar het water gechloreerd wordt, erg veel slachtoffers maken, vooral onder kinderen.

Bot gezegd wordt je in veel delen van de wereld gewoon niet oud genoeg om kanker te krijgen als je het drinkwater NIET zuivert.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Gechloreerd water kan lange termijn effecten op de menselijke huid.

Chloor doodt niet alleen de slechte bacteriën die ons ziek kunnen maken, maar het doodt ook goede bacteriën waarop onze onze huid vertrouwt. Volgens Dr Rona, MD, gechloreerd water vernietigt het grootste deel van de darmflora vriendelijke bacteriën die helpen niet alleen met de vertering van voedsel, maar met de productie van vitamine B12 en K.Gratis Drinking Water.com meldt chloor kan een groot deel van de benodigde eiwitten te vernietigen in het lichaam. Op korte termijn kan dit leiden tot een droge, jeukende huid. Vervolg uitputting kan leiden tot zeer droge huid.
fremar
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat lijkt me meer het gevolg van teveel zwemmen (of teveel poetsen) dan van het drinken van gechloreerd water (wat niet de oeveelheid is in een zwembad natuurlijk).
Om nog maar te zwijgen over de chloorDAMP in een zwembad, die je eigenlijk al meteen op de longen slaat.
Moet absoluut in alle opzichten ongezond zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt!