Wat is het vershil tussen de doffe en de glimmende kant van alluminiumfolie?

En moet je om iets af te dekken in de oven nu de ene of de andere kant boven gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

De vraag is ooit voorgeld aan de de directeur van een fabriek in België die aluminiumfolie vervaardigd en de man was zelfs een beetje verwonderd, dat er mensen dachten dat er een verschil was tussen de matte en de glanzende zijde.

Hij legde toen uit dat het verschil tussen mat en glanzend veroorzaakt wordt door het feit dat tijdens de laatste walsfase, er twee vellen folie op elkaar gelegd worden en samen door de wals gehaald worden. Zo ontstaat aan één zijde een blinkende kant en de zijde waar de twee vellen op elkaar zaten is mat. Aluminiumfolie wordt fijn geplet, gewalst dus, tussen twee dicht op elkaar draaiende zeer gladde rollen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een + ik heb me dat ook vaak afgevraagd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wist het wel, maar vond het toch wel leuk om het er even uitgebreid bij te vermelden.
bedankt voor je +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ah... Helder! +1

Andere antwoorden (3)

Het maakt helemaal niet uit. Dat de ene kant glanzend en andere kant mat is, heeft alleen maar met productieproces te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb altijd geweten en gehoord dat de blinkende kant (vanboven) de dingen in de folie koel houd en dus de warmte afstoot en de matte kant (vanboven) de dingen in de folie langer warm houd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De matte kant is voor buitengebruik, dan houd je de kraaien op afstand....