Wat zijn goede thee merken?

Als je van thee houdt en van kwaliteit wat zijn dan de beste thee merken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
14.9K

Het beste antwoord

Ga voor biologisch, dat proef je echt.

Dus Pyramide, Jacob Hooy, Celestial Seasons.

Maar ook een echt muntplantje, voor verse muntthee is heel lekker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Zelf maken van verse kruiden is het allerbeste!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lipton is goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pickwick gebruik je als je niets anders hebt. Het woord goed reserveren theeliefhebbers voor iets beters... Minnetje niet van mij.
Ik ben helemaal pro zonnatura, smaken zijn puur en niet zo nepperig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pyramide. Biologische thee, goede smaak en veel keuze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja je kan nooit zeggen dat iets 100% goed is! Je zou zeggen ga naar een natuurwinkel maar of deze thee beter is dan supermarkt thee.....

1 voordeel van Nederland.... de warenwet is steng dus rotzooi zal er niet verkocht worden. (tenminste dat mag ik hopen)

Dus met andere woorden ik durf niet met 100% zekerheid antwoord te geven op je vraag want hoe je het went of keert het gaat om vertrouwen.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor écht goede thee ga je naar een speciaalzaak, niet naar de supermarkt.

Een grote jongen is Simon Lévelt, die winkels vindt je overal.
De lekkerste thee is losse thee.
Dus een thee-eitje, -zeefje of van die "zelf-vul-theezakjes" zijn wel een vereiste, maar die verkopen ze daar ook volop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed, goed.. Het is vooral een kwestie van Smaak!

Pickwick heeft over het algemeen mijn voorkeur, Hema groene thee ook erg lekker!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van een liefhebber bent van echte pure zwarte thee, koop deze dan bij de turkse/ marokkaanse supermarkt. Voor weinig in grote zakken.
Dit zijn de echte blaadjes en niet het afval wat pickwick en lipton gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Betjeman and Barton is ook erg goed.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een echte theeliefhebber drinkt in ieder geval geen Pickwick of huismerk. De thee die je in gigazakken bij de Turkse winkel koopt is bagger. Eens heb ik er een goede gunpowder (groene thee) gekocht, maar die is uit het assortiment.
Ik koop zelf altijd mijn thee bij Simon Levelt, los. Je kunt de thee daar ook in zakjes kopen, die is prima alleen wat duurder.
Een paar favorieten:
earl grey superieur (wauw, die geur!)
orange pekoe looizuurarm ('normale' thee maar dan heel lekker)
Tarry melange, medium rookthee (nou, laat dat medium maar weg)
Fancy Osmanthus (perzikachtig, zoet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thee van de Pelikaan uit Zutphen. Wereldberoemd in heel Nederland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Revolution Thee!! EN mooie verpakking EN lekkere thee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Engelse theemerken, zoals Twinings of Lipton.

En welke soorten thee, is persoonlijk, maar assamthee, orange pecoe, of de geurige earl grey (met bergamot olie) zijn geliefde theemerken... chinese thee is heel anders dan de indische theesoorten. Lapsang souchong is de bekendste chinese thee.
Er zijn natuurlijk ook veel gearomatiseerde theeën, maar dan kun je beter eens naar een kruidenwinkeltje gaan, hibiscusthee, of thee met mangosnippers, kaneelthee of jasmijnbloesem... puur natuur i.p.v. geur en smaakstoffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chinese thee