Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoelang kun je zureharing in pot ongeopend buiten de koelkast bewaren?

None

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.8K
Ivana
10 jaar geleden
Uiterste houdbaarheidsdatum moet op de pot staan. Die datum is bedoeld voor opslag buiten de koelkast, dus gewoon in de keuken(la, kast).
teusvh
10 jaar geleden
En zelfs dan zou ik me geen zorgen maken als de datum overschreden is. Hooguit gaat de smaak wat achteruit. Het zuur waar de haring in zit is een heel goed conserveermiddel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hou toch eens op met jullie onnozele datums!!! Alsof bacteriën en schimmels rekening met die datums houden. Die worden erop gezet door de voedingsmaffia. Gebruik je zintuigen en verhit vlees, vis en kip indien de geur wat afwijkt. Alles nog perfect te eten. Denk je nu echt dat er 50 jaar geleden ergens datums op stonden? Nergens en op niets, en toen was er minder voedselvergiftiging als nu. We verwaarlozen onze weerstand in een ijltempo enkel door te hygiënisch te zijn.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zelf werk ik in de supermarkt. Onze zureharing staat niet gekoeld in het schap. Je kunt het dus gewoon tot te houdsbaarheid datum bewaren. Indien die er natuurlijk opstaat. Zelf zou ik als het er niet opstaat hoelang het houdbaar is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alles wat in het zuur steek is onbeperkt houdbaar. Een geopende pot hoef je niet een in de koelkast te zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding