Uit welke bestanddelen is corned beef samengesteld?

Welke runderdelen (of slachtafval) worden er gebruikt voor Corned beef?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.2K

Antwoorden (2)

Origineel is het vlees voor corned beef , de borst van het rund dat gepekeld wordt en daarna lang gekookt wordt. Een goede corned beef is heel mals met een heerlijke zilte smaak. Een van de belangrijkste ingrediënten in het maken van corned beef is een uithardende zout genaamd praag poeder , dat is wat geeft de corned beef zijn kenmerkende roze kleur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Nederland en België wordt onder cornedbeef de ingeblikte variant verstaan. De oorspronkelijke cornedbeef (ofwel 'gezouten vlees') lijkt op pekelvlees en is niet gemalen.

Voor ingeblikte cornedbeef wordt meestal separatorvlees gebruikt. Dat is een restproduct uit de vleesindustrie. Botten van een uitgebeend karkas worden met behulp van een hogedrukmachine, de separator, ontdaan van de laatste in de voedingsindustrie verwerkbare vleesresten.

Hoewel je zou verwachten dat er rundvlees in cornedbeef zit, bevat het soms vlees van allerlei dieren, behalve van runderen. Lees dus vooral het etiket.
SimonV