In veel landen is het meenemen van vlees, vis en zuivelproducten niet toegestaan.
Naar Nederland kunt u vlees, vis en zuivelproducten, zoals kaas, tot één kilogram voor eigen gebruik meenemen, als deze afkomstig zijn uit landen waar geen besmettelijke dierenziekten heersen. De meest voorkomende besmettelijke dierenziekten zijn mond- en klauwzeer en varkenspest.
Wanneer er in een land wel een besmettelijke dierenziekte is uitgebroken, dan gelden er invoerbeperkingen of wordt een invoerverbod ingesteld. U kunt dan te maken krijgen met uitgebreide douanecontroles.

Bonbons zijn wel toegestaan.

Toegevoegd na 14 minuten:
Even voor de duidelijkheid: Kaas mag dus.
Voor Nederland gelden dezelfde richtlijnen als voor Oostenrijk omdat de wetgeving is geregeld volgens richtlijnen van de Europese Unie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kaas ja, ik heb een aantal keer binnen (Europa) gevlogen met kaas in mijn koffer. Aan te raden is wel om het vacuum te verpakken.

Bonbons ligt eraan of dat er alcohol in zit. Er mag namelijk maar een bepaalde hoeveelheid alcohol meegenomen worden. Al lijkt me het sterk dat je boven de limiet uitkomt. Mocht je na het doorlezen van de pagina in de onderstaande link nog twijfelen, dan kun je bellen met je luchtvaartmaatschappij.

http://www.ilent.nl/Images/bagage_in_vliegtuig_tcm334-327137.pdf
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat mag als het maar in je koffer zit, wij nemen ook altijd kaas mee naar onze famillie in Oekraine.