Wat is beter in een sushi restaurant: de onderhandse of bovenhandse draagmethode?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal dragen zij geen borden, maar dienbladen.

Antwoorden (2)

Onderhands. Aangezien het in zo'n restaurant vrij druk is, moeten mensen, maar ook de ober zelf, kunnen zien waar de ober mee loopt.
Vaak staan er potjes en glazen op de dienbladen. Wanneer je bovenhands draagt kun je deze niet zien en zullen ze vallen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee maar ben je wel eens in een sushi restaurant geweest? Als ze daar met borden moeten lopen (ipv 1 groot dienblad..niet meerdere) dan lopen ze 100x..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, ik dacht dat de vraagsteller bedoelde letterlijk onder of boven. Ik denk trouwens dat je debrasseren bedoeld.
Ik ken sowieso geen een sushi restaurant die dit doet zoals het hoort, en die met meerdere borden loopt volgens ''de techniek''.
De bovenhandse draagmethode doe je met tweeborden. Het tweede bord wordt daarbij gesteund door de pink. Het is een vrij stabiele manier van dragen van borden. De onderhandse draagmethode eist meer oefening, want dan draag je drie borden, het bovenste ligt als het ware op de pols die iets naar binnen gedraaid wordt. Het risico is dat je een van de borden makkelijker schuin houdt waardoor sausen en soepen kunnen morsen. Wij leerden borden dragen met bruine bonen er op, of rauwe spruitjes of een pingpongballetje. Als die vallen of verschuiven, geen ramp.
In een sushi restaurant worden naast borden schalen gedragen en voor een beginner zou ik de bovenhandse methode ( dus met twee borden of schalen) aanraden. Of je iets kan zien voor je uit is het punt niet, je leert borden dragen en gelijk vooruit kijken en niet naar de borden of je schoenen. Dan loop je ook gelijk rechtop, hetgeen ook beter oogt en aanmerkelijk beter is voor je houding ( dus je rug).

Toegevoegd na 11 minuten:
http://passie.horeca.nl/video/24349/Onderhands_dragen_van_borden