Hoe lang is een kokosnoot houdbaar?

ik vond er nog 1 op zolder

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat doet een kokosnoot in vredesnaam op zolder?
Als hij zelf de trap op is gekropen, zou ik hem niet meer opeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ghehehehe xD, droog
rebecca
14 jaar geleden
altijd handig een grote zolder:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klein kinderen spelen daar. die zullen hem daar wel mee naar hebben toe gehaald
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk nog eens goed rond op die zolder. Misschien vindt je er ook nog wel een paar vergeten gehaktballen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mijne houdt het al bijna 75 jaar vol! Zitten wel wat barstjes in na zo lange tijd.

Het beste antwoord

Bewaren & houdbaarheid
Ook al zijn kokosnoten bij kamertemperatuur geruime tijd houdbaar, bij het rijpen zal het vruchtvlees toch droger worden en zal de kokosmelk uiteindelijk verdwijnen. En dat hoor je uiteraard bij het schudden. Als je een kokosnoot in de winkel koopt, moet je nog heel goed de melk horen 'klotsen'..

Toegevoegd na 1 minuut:
dat klotsen geld niet alleen voor in winkel maar uiteraard ook met kokosnoten van zolder
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die dingen steken hele oceanen over, dus vele maanden zou ik denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij lág nog op zolder,dus is hij nog goed...
Lag er nu alleen een dun kokosnoten-velletje tja,dan was ie korter houdbaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geruime tijd; op den duur verdwijnt echter het vloeibare kiemwit (bij schudden hoorbaar). Eenmaal geopend moet de kokosnoot binnen 2-3 dagen worden opgegeten.

Het kan dus per noot verschillen, maar snel bederven zal die niet doen zolang hij gesloten is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij de tweede bron staat maximaal 6 maanden. Dit zal er enigzins van af hangen hoe oud die dus al was toen je hem kocht. 5 maanden moet dus sowieso wel kunnen.

Mijn antwoord bij dezelfde vraag 3mnd geleden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/hoelang-cocosnoot-houdbaar.36708
Als cocosnoot geschreven, dus daarom kwam die niet omhoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan.
Juist omdat de kokosnoot erg lang houdbaar is weet je niet hoe lang deze al in de winkel of het magazijn ervan heeft gelegen.

Een kokosnoot is niet per definitie bedorven als de "melk" verdwenen is, zelfs dan is hij vaak nog in een prima staat en dus ook geschikt om op te eten.

Probeer eens op één van de rondjes te drukken, of alle drie; als je er makkelijk doorheen drukt kan je er van uit gaan dat hij niet goed meer is.
Ook een goed idee: Maak hem open en kijk of er groene dons in zit.
Persoonlijk zou ik je kokosnoot dan de vuilnisbak in kukelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan waar je hem voor wilt gebruiken. Als je hem op wilt eten, of liever gezegd de melk op wilt drinken en het vruchtvlees wilt opeten dan moet de buitenste schil nog groen zijn. Dat is dus als hij vers uit de boom gehaald wordt. Als hij vanzelf gevallen is dan is hij al bruin en wordt normaal gesproken niet meer gegeten. Er kan dan nog wel een baby-cocos palm uit kunnen komen. Ik vraag me af of je alleen de noot hebt of ook de schil want als de schil er niet meer omheen zit dan kun je die baby cocos palm ook vergeten. Gezien het feit dat je de noot op zolder hebt gevonden, denk ik dat hij uitsluitend nog decoratieve waarde heeft.