Kan ik nog een Breaker eten als hij TEN MINSTE houdbaar was tot 24/2?

Ik heb honger, maar ben op dieet. Sonja Bakkeren. Nu mag ik nog een breaker vanavond, dus wou ik een breaker en een appel eten. alleen is hij over de datum.. Kan ik hem 4 dagen na houdbaarheid nog eten? Hij ruikt prima en er staat ten minste houdbaar tot, wat betekent dat hij nog wel langer houdbaar is en het er gewoon staat als soortvan waarschuwing, toch??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
als je honger hebt, is dit vaak een teken dat je lichaam voedingsstoffen tekort komt.
Eet je wel genoeg groente en eiwitten? (vergeet ook de gezonde vetten niet, die heeft je lichaam ook nodig) breaker is lekker voor af en toe, maar is best veel suiker. liever een bakje gewone yoghurt met vers fruit en/of nootjes erin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha ik weet het. maar ik doe Sonja Bakker. En tot nu toe elke week een kilo kwijtgeraakt, soms ietsje meer.. Dus het zal wel goed zijn. Ik vind eigenlijk dat ik best veel mag eten voor dit dieet.. Alleen was vanmiddag rond 12 uur naar de bios geweest, en dus van 11 tot 3 weggeweest. om 11 uur ontbijt gedaan en toen om 3 uur lunch, dus 2 tussendoortjes gemist.. maarja kon even niet anders haha. nu dan maar het laatste tussendoortje en een appeltje erbij
Ritsuka
11 jaar geleden
een kilo per week is eigenlijk wat te snel om af te vallen, maar zolang je genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt zal het wel goed zijn.
succes in elk geval.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ach ik hoor veel positieve verhalen erover en mn tante is 2 jaar geleden 30 kilo afgevallen en het is er nog steeds af, dus hopelijk bij mij t zelfde haha. die kilo's kunnen er niet hard genoeg afvliegen, als ze er maar af blijven. En normaal gesproken neem ik het niet zo nauw en voeg ik savonds nog een ontbijtkoek/sultana of iets toe en eet ik zoiezo nog een extra stuk fruit, en vaak ook nog een kopje soep, omdat ik best veel sport.. alleen vandaag in de bios een beetje popcorn op, dus dacht laat ik de rest van de dag even nauwkeurig volgen haha..
bedankt :)

Het beste antwoord

Ja hoor kan je nog prima eten.

Houdbaarheidsdatum
De houdbaarheidsdatum is een door het Nederlandse Warenwetbesluit Etikettering van levensmiddelen voorgeschreven vermelding op een levensmiddelenproduct, die de klant informatie biedt over de uiterste datum waarop de consument het product moet hebben geconsumeerd of kan bewaren. Het warenwetbesluit regelt twee vormen van het vermelden van de houdbaarheidsdatum
De Warenwet stelt deze aanduiding verplicht voor producten die zeer bederfelijk zijn, zoals vlees en verse groenten. Deze producten dienen gekoeld bewaard te worden in de winkel om microbiologisch bederf of uitgroei van ziekteverwekkende bacteriën te voorkomen. De bewaartermijn van deze producten is in de regel minder dan vijf dagen. Volgens de wet is er zelfs sprake van een zeer bederfelijk product als het product bewaard wordt beneden 7° (tussen 0° en 6°). Producten met het opschrift Te gebruiken tot [dd/mm/jjjj] moeten na het verstrijken van deze datum direct worden weggegooid. Indien de fabrikant een bewaartemperatuur voorschrijft tussen 0° en 6° dient de fabrikant een aanvullende waarschuwing of een productbeschrijving aan het product toe te voegen. Hierop moet worden vermeld hoeveel dagen na aankoop het product nog bewaard kan worden. Hierbij mag de reeds vermelde consumptiedatum niet worden overschreden.
[bewerken]"Ten minste houdbaar tot"
Op alle overige producten, waarvoor de verplichting geldt een houdbaarheidsdatum te vermelden, dient gebruikgemaakt te worden van de vermelding Ten minste houdbaar tot [dd/mm/jjjj]. De afkorting t.h.t. of THT wordt hier soms voor gebruikt. Het gaat hierbij om producten die een houdbaarheidsdatum hebben van vijf dagen of meer.
In tegenstelling tot de vermelding "te gebruiken tot" is deze vermelding níet een uiterste consumptiedatum. De fabrikant garandeert de kwaliteit van zijn product tot de vermelde datum. Na het verstrijken van deze datum kan de kwaliteit van het product achteruitgaan, maar is nog steeds geschikt voor consumptie.
[bewerken]Uitsluiting
Fabrikanten die dagverse producten bereiden, zoals banket of gebak, hoeven geen houdbaarheidsdatum op hun producten te vermelden. Deze producten zijn namelijk bestemd om binnen 48 uur na bereiding geconsumeerd te worden.
[bewerken]Houdbaarheidsdatum in de supermarktschappen
Bron wikepedia
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha ja dat wist ik allemaal wel, alleen toch geld voor rauwe kipfilet of iets dat je het niet te lang na houdbaarheid nog kan gebruiken, t liefst helemaal niet. Vandaar de vraag, amar wou hem eten en die fruitstukjes waren zo hard als steen, dus maar weggegooit haha.. toch bedankt

Andere antwoorden (1)

Welja, van een versnapering die een paar dagen langer bewaard is dan op de verpakking staat zul je heus niet ziek worden. De fabrikanten zijn verplicht om er zo'n streefdatum op te zetten. Dat is meer voor de winkeliers, dat die 'm na die datum niet meer mogen verkopen. Tenminste houdbaar betekent: het kan best nog enige tijd langer worden bewaard.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat dacht ik al haha, maarja ik dacht aangezien je hier altijd zo snel antwoord krijgt, laat ik het mijn medemens even vragen :) bedankt
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Naar mijn mening geld voor alles, Kijken, Ruiken, Proeven. Ziet het product er goed uit? (Gaat lastig bij een breaker, maar kijk dan of de verpakking niet bol staat, bolle verpakking betekend gisting en dus bederf) Ruikt het product goed? Niet zuur (en dan bedoel ik niet de zure geur van Yoghurt) Maar een zure lucht van bederf. Smaakt het product goed? (prikt het niet op de tong, dat is vaak bij yoghurt met fruit het geval, prikken op de tong is het eerste verschijnsel, alsof er koolzuur op zit) Zijn alle 3 de dingen goed, Eet smakelijk dan :-D