Honger is vaak een teken van je lichaam dat je voedingsstoffen tekort komt.
Je kunt dan wel gaan drinken, maar je gaat snel weer honger krijgen.

Maar soms heb je een soort hongergevoel, terwijl het eigenlijk dorst is. Als je zeker weet dat je genoeg hebt gegeten en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt op een dag, dan is het waarschijnlijk dorst.

Het is een kwestie van leren luisteren naar je lichaam, en de signalen herkennen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Water drinken helpt wel wat als je trek hebt, het vult je maag en het vermindert het hongergevoel.
Maar zoals ik al zei, het is maar een tijdelijke oplossing. Uiteindelijk moet je toch echt eten.
Ritsuka
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja zeker, dat helpt, het punt is dat je niet zomaar alles kan drinken. bij de een helpt liters thee, bij de ander eindeloze bekers met koffie en bij mij helpt water, gewoon water uit de kraan. wat ik ook doe, vlak bij mij staat altijd een literfles met water, is ´t ie leeg, vullen en weer neerzetten.

probeer het maar, ´t werkt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Jodokus...
Vezels zijn belangrijk voor een goede darmwerking en geven een vol gevoel. Ze zitten bijvoorbeeld in groente, fruit en noten, maar ook brood is een leverancier van voedingsvezels.
Dus als je een vezeltablet in een glas met water gooi dan zie je dat het uitzet. Dat effect krijg je dus ook in je maag, vandaar dat je dan het vol gevoel krijg/hebt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@konnichiwal: je geeft geen antwoord op mijn vraag:
hoe kom je op dit idee, waar zijn vezeltabletten (eigenlijk) voor gemaakt ? en wat is je bron ?
Honger betekent meestal een teken is dat je dorst hebt. Daarom eten mensen zoveel onnodig eten terwijl ze dorst hebben! Kraanwater is gratis en mooie manier om minder sneller honger te krijgen door regelmatig drinken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op mijn werk eet ik laat (horeca) als ik dan honger heb of mijn collega nemen we chocomelk dat ligt wat zwaarder op de 'maag' en verdwijnt even ons hongergevoel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ongeveer een uur voordat ik ga eten drink ik een groot glas lauw water met 4 vezeltabletten (overal te koop; kruitvat ed...) Dit zet uit en maakt dat je eerder een vol gevoel hebt, zodat je minder eet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe kom je op dit idee, waar zijn vezeltabletten (eigenlijk) voor gemaakt ?