Nee, maar ook geen kip als zodanig.

- Er zit geen kip in de chips, zoals ik al vermoedde. Ook geen kippenextract of bouillon, het product is dus 100% plantaardig.
- De naam van het product is niet misleidend. De naam "Spicy Reggae Chicken" verwijst niet zo zeer naar de aanwezigheid van kip, maar naar de specifieke smaak van een Jamaïcaans gerecht (op basis van kip, dat wel) Deze smaak hebben ze blijkbaar weten na te bootsen zonder gebruik te maken van kip (koude kunst met de huidige gistextracten ‘op maat’), en dat is dus wat vermeld staat in de lijst van ingrediënten.
Als men een afbeelding van een kip, of een kipgerecht plaatst… dan is het een ander verhaal. Ik heb zo ver twee versies van de verpakking gezien: met de afbeelding van een bord met stukken kippenvlees, en zonder de afbeelding. De eerste zou toch als misleidend beschouwd kunnen worden, maar zolang er geen formele klachten van consumenten zijn, zal de NVWA geen actie hierop ondernemen… en dat is dus nog niet gebeurd.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"De eerste zou toch als misleidend beschouwd kunnen worden"
Ja, ik verwachte dat er een bord met stukken kip de die zak zat...
(Dacht al waar slaat de tekst 'chips' op?)
:)
MissBiggie
11 jaar geleden
Ik citeer ook alleen maar :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt volledig gelijk als je zegt dat er geen kip of enig ander vlees aan te pas komt maar ik wil je er toch even op wijzen dat de smaakjes die aan chips enzomeer gegeven worden volledig kunstmatig zijn en zelfs niks met gistculturen of dergelijke te maken hebben.
De gebruikte smaakstoffen zijn volledig chemisch en noemt men "esters"
MissBiggie
11 jaar geleden
Ik geloof je direct. Zoals ik al eerder zei, ik citeer ook alleen maar :)

Andere antwoorden (1)

er zit in chips geen vlees, alleen vleessmaak dit is dus kunstmatig.
als ze er vlees in zouden doen zou je de chips maar kort kunnen bewaren...