ja, de pulp die overblijft is net zo voedzaam.

als je een paar sinaasappelen uitperst in een gewone pers met de hand kun je met een vork alle pulp/vezels in je glas doen en dat is heerlijk en gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pulp bevat ook vitaminen en vezels. Dat kan je ook gerust eten als je dat lekker vindt.
Zelf doe ik soms, (bij vooral vruchten ) een deel van de pulp erbij in mijn glas. Misschien alleen om iets te kauwen te hebben. (^0^). Zo eten doe ik niet zo snel, het zou wel kunnen, maar ik vind het wel lekker in het sap zelf als het er niet te vezelig uitziet. Scheelt nog wel eens wat je uitperst>
amc
11 jaar geleden
wanneer je een sinaasappel goed bekijkt zul je zien dat een partje uit meerdere kleine zakjes bestaat, gevuld met sap. dit pulp bestaat dan ook voornamelijk uit de vezels die het partje omkapselt. de voedingswaarde van die omkapseling is te verwaarlozen.
dan bestaat een deel van die pulp uit de vliesjes van die "vochtzakjes" de voedingswaarde daarvan is ook niet veel groter dan van de omkapseling. beide bestaan deze voornamelijk uit cellulose. dit is een poly-sacharide en voor de mens slecht afbreekbaar. ook bevat het veel pectine. dit zorgt alleen voor een hogere energiewaarde. hetgeen wat deze pulp echt zijn vitamines geeft is het achtergebleven vocht. het is te eten zelf gebruik ik dit soms in gerechten veelal als smaakmaker waarna als alle smaak eruit is ik het pulp er weer uitzeef. muv grovere gerechten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het pulp is iets minder slecht dan de juice zelf omdat vruchten/juice veel fructose bevatten. Fructose wordt je dik van. Pulp zijn vezels waarvan men zegt dat het goed is voor je darmen. Vezels belasten je maag en darmen, maar desondanks is het minder gevaarlijk dan vruchtensap. Als je dan toch vruchten wilt eten, eet dan liever (zure) bessen, aardbeien, bramen, frambozen.