In welk eten zitten veel koolhidrathen?

Ik moet aankomen. Ben erg mager

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ga in elk geval niet veel junkfood eten om aan te komen, dat is niet gezond.
Is het echt medisch nodig dat je aankomt of vind je gewoon jezelf mager? Als je een jongen bent in de puberteit kan het ook je bouw zijn.

Antwoorden (5)

kijk hier even voor koolhydraatrijk eten.
misschien als je moeilijk aankomt kun je ook even bij de huisarts je bloed laten controleren of er niet iets is wat er voor zorgt dat je stofwisseling te snel gaat (schildklier bijvoorbeeld), want dan heeft veel of anders eten geen zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(jij typt veel te snel) :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
t is een gave ;)
als je heel erg mager bent zou ik even via de huisarts je laten onderzoeken. het kan iets met je schildklieren zijn en hij/ zij kan je dan evt doorverwijzen naar een voedingsspecialist/ deskundige of dietiste. Pasta en brood zit koolhydraten in. En van sauzen word je ook dik. Maar vaak zijn juist die dingen weer ongezond... Laat je even professioneel informeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maarrr 2 zielen zelfde gedachten :) toevallig reageren we vaak met dezelfde conclusie op dezelfde vragen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hm yah. of we hebben geen leven? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha ik alleen savond niet :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar daarom heb je mij dus weer :)
Als dat het geval is, kun je het beste contact opnemen met een diëtiste. Vaak wordt vanuit het ziekenfonds ( een gedeelte ) van het consult vergoedt. Ik weet dat er van die echte calorie-bommen op de markt zijn, kennissen van mij kregen ze ook tijdens chemo-therapie om bij te komen, en een neefje van me kreeg ze om inderdaad bij te komen. Ik weet niet of je ze voorgeschreven moet krijgen van een diëtiste, of dat ze vrij verkrijgbaar zijn bij bijvoorbeeld de apotheek. Maar zoals ik eerder al schreef, zou een diëtiste je hier prima mee kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt het beste producten eten die veel koolhydraten en eiwitten bevatten zoals eieren, volkorenbrood, (volkoren) pasta, vlees en vis.

Veilig Aankomen: Gouden Tips!

1. Voedingsgewoontes
Als je wilt aankomen is het allereerst erg belangrijk om een week lang na te gaan hoeveel je eet. Misschien eet je wel veel te weinig! Hier (http://www.becel.nl) kun je invullen wat je per dag eet. Ook wordt er dan meteen een advies gegeven of je teveel of te weinig eet. Eet je te weinig, dan kun je eerst proberen wat meer te gaan eten om aan te komen. Eet je voldoende, ga dan eens na of er andere dingen mee kunnen spelen. Stress kan ook zorgen voor gewichtsverlies.

2. Regelmatig eten om aan te komen
Een belangrijke voorwaarde om aan te komen is regelmatig eten. Plan in je dag minstens 3 hoofdmaaltijden en aan aantal kleinere eetmomenten tussendoor. Probeer er wel genoeg tijd voor te nemen en jezelf niet vol te stouwen. Als je vol zit, zit je vol. Ook zijn tussendoortjes erg belangrijk bij een aankomdieet. Goede en lekkere tussendoortjes zijn bijvoorbeeld sultana, liga, fruit, yoghurt met cruesli, crackers met aarbeien en noem maar op!

3. Aankomen door je eetgewoontes veranderen
Als je zeker weet dat jouw ‘ondergewicht’ is ontstaan doordat je bijvoorbeeld een snelle stofwisseling hebt, moet je je eetgewoontes aan gaan pakken. Ben je bijvoorbeeld ‘s ochtends gewend maar één boterham te eten? Eet er dan eens twee. Om aan te komen zou je denken dat je het best vetter kunt gaan eten. Dit is echt niet waar! Teveel vet is ook voor magere mensen ongezond. Je kunt het beste producten eten die veel koolhydraten en eiwitten bevatten zoals eieren, volkorenbrood, (volkoren) pasta, vlees en vis.

4. Lekker sporten om aan te komen
Je kunt sporten om af te vallen, maar ook zeker om aan te komen. Ga naar de sportschool en leg je probleem voor. Zij zullen een persoonlijk sportprogramma voor je kunnen maken waardoor je meer spieren zult ontwikkelen. De dichtheid van een kilo spierweefsel is namelijk groter dan de dichtheid van een kilo vetweefsel.

5. Wees geduldig
Wist je dat afvallen makkelijker is dan aankomen? Als je wilt afvallen, kun je makkelijk een kilo verliezen in anderhalve week. Een kilo aankomen lukt je vaak pas in drie of vier weken. Probeer dus niet na een week al op te geven, maar blijf proberen. Die kilootjes komen er echt wel bij!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.sochicken.nl/lichaam/gezond_aankomen_5_tips.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is overigens niet alleen goed om veel koolhydraten te eten, het ligt meer samen. Kcal, vetten, suikers en koolhydraten spelen een rol. Als ik jou was zou ik een voedingsadviseur raadplegen, althans als je behoorlijk wat wil aankomen.