Oorspronkelijk waren kaantjes een restproduct van het uitsmelten van varkens-, kalfs- of rundvet. Varkensvet doorgaans in de vorm van vetspek en kalfs- en runder- van niervet. Het vet wordt in kleine stukjes gesneden of gemalen en op een zacht vuurtje gesmolten. Tenslotte worden voor het afkoelen de kaantjes eruit gezeefd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een even volwaardig als verguisd bakvet als rundvet. Ossewit is nog wel te koop maar reuzel nauwelijks. Dat smelt ik dan zelf wel uit van vetspek.

Andere antwoorden (2)

Van varkensspekvet ....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uitgebakken varkensbuikspek.