Mag je s'nachts barbequen?

Met name in een bos?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste bossen is het sowieso verboden om er 's nachts te komen, dus de kans dat er veel bossen zijn waar je 's nachts wel mag komen en ook nog eens met vuur bezig mag zijn, lijkt me heel erg klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij veel bossen staat aan de rand van het bos bij de paden van die bordjes waarop oa. staat dat na zonsondergang oid. verboden is. Maar het zou natuurlijk kunnen dat er streken in Nederland zijn waarin dit niet zo vaak voorkomt, ik heb niet met alle stukjes Nederland persoonlijke ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fynnya: dat ligt aan wie de eigenaar van het bos is, bij veel natuurgebieden is het zo dat je er na zonsondergang bijvoorbeeld alleen onder begeleiding van de boswachter (bij excursies en dergelijke) in mag.

Antwoorden (3)

Ja, mits er geen andere regels gelden. Vaak is het zo dat ze het in natuurgebieden (eilanden, sommige bossen) verbieden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
İk bedoel in bossen waar je normaal gesproken in de zomer overdag wel mag bbq-en stroopwafeltje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
meestal is een bos ook verboden terrein na zonsondergang
Dat mag niet, want dan wordt er gedacht dat het bos in brand staat. Niemand verwacht namelijk dat jij 's-nachts aan het barbecuen bent, dus voordat je het weet is er groot alarm en staat de brandweer voor je neus, met alle kosten die dan voor jouw rekening komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan u gerust nog wel gelijk in hebben +1
Misschien eens navragen bij de plaatselijke brandweer, of het toegestaan is om 's nachts te barbeCueën