Hoe moet ik de steengrill van mijn gourmetstel schoonmaken?

Er zit zwarte aanslag op de steen, wat is de beste manier om het eraf te halen zonder de steen te beschadigen?

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt de staan van het gourmetstel afhalen, zodat je alleen de steen in je handen hebt zonder enig ander iets eraanvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
37.7K

Antwoorden (5)

In dat geval kun je de steen schoonmaken met een hoge druk reiniger. Niet te dicht bij om de steen niet te beschadigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De steen inspuiten met een vetoplossend middel {dreft,dusty}en even laten inwerken.Daarna met de hoge drukreiniger afspuiten.
Heb je geen hogedrukspuit dan met een sponsje onder goed heet water afspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwarm de steen en strooi er ruimschoots zout op. Laat lekker inbranden en schraap daarna het oppervlak af met een verfkrabber. Nooit ontvetten met afwasmiddel(len) of vaateasser..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij blokker kun je speciale schrapers kopen hervoor. Met deze steek je de steen schoon van de aanslag daarna goe wassen met een afwasmiddel. In het vervolg altijd de steen voorgebruik metzout instrooien en na gebruik niet te lang wachten met het schoonmaken.
12 jaar geleden
Weken in warm soda/zout water voor een uurtje of wat en dan met de groene kant van een afwassponsje schoonmaken.