Is het mogelijk om op een gezonde manier 3 kilo aan te komen op 3 weken tijd?

Ik ben 21 jaar, ben 1m65 lang en weeg 45 kilo. Ik heb een eetstoornis en moet van mijn ouders binnen drie weken 3 kilo bijkomen, anders moet ik naar de dokter. Hoe kan ik het best bijkomen OP EEN GEZONDE MANIER? want ik weiger vettig voedsel te eten gewoon om aan te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga maar naar de dokter, als je nu 3 kilo aankomt wil je het hoogstwaarschijnlijk de week erna weer af hebben.
Ritsuka
12 jaar geleden
zoek professionele hulp, op eigen houtje gaan klooien gaat niet werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je nu praat, heb je nog een lange weg te gaan. Je kan beter begeleiding gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je weigert vet te eten pleeg je per definitie een aanslag op je gezondheid, ongeacht je gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik wil het echt zelf proberen, als het niet lukt kan ik alsnog naar de dokter maar ik wil het voor mezelf bewijzen dat ik het wel kan, alleen weet ik niet meer hoe ik 'normaal' moet eten... of wat ik moet eten. ik doe nu ook aan krachttraining om spieren te kweken. iemand tips?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een gewone dag (ongeveer):
ontbijt (8u): altijd met 3 soorten fruit
tussendoor (10u) yoghurt met paar amandelen middag (13u) 3 sneden brood met mager beleg, kaas of kipfilet, een ei, .... en veel tomaat en komkommer tussendoor: worteltjes avond: een kom soep + drie-vier eetlepels rijst of heel weinig spaghetti of 1 aardappel en voor de rest heel veel groenten. + vis of vlees (mager vlees) en in de avond sultana koekje of iets dergelijks en altijd minimum 1,5 liter water + daarbovenop 3 kopjes thee verdeeld op een dag. verder doe ik nu fitness maar geen cardio, wil terug spieren kweken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je spieren wilt kweken doe je er beter aan ze niet meteen weer op te eten. Want daar ben je mee bezig met dit crashdieet. Je hebt meer eiwitten nodig en vooral ook meer vetten om een gezonde stofwisseling op gang te houden. Vergeet niet dat voeding niet alleen maar brandstoffen maar ook bouwstoffen moet bevatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/gezonde-manier-paar-kilo-stuk.120368
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
www.moniquerosier.com

Antwoorden (3)

Zorg dat je 2200 cal op een dag binnen krijgt. (ik weet het, zo schoking veel, ik heb ook een eetstoornis.. Ik weet hoe eng het is om normaal te gaan eten) Eet dan voornamelijk brood en pasta's. Pasta's met groente en pesto, boterhammen met boter/kaas/mayonaise/pindakaas/vlees. Eet veel koolhydraten, ook bananen en gedroogd fruit! Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van gezond eten kan je ook aankomen. Dus als je maar zorgt dat je vooral véél eet dan kan het best lukken. Dus je dagelijkse gezonde portie maar dan 2x (al dan niet 3x) zo veel!

Verder een slechte oplossing, om tijdelijk 3 kilo aan te komen: Drink 3 liter water voordat je jezelf weegt. (Ooit gezien in een film).

Maar probeer gewoon die 3 kilo aan te komen door gezonde voeding en anders een bezoekje te brengen aan de dokter, hij bijt niet!

Toegevoegd na 9 minuten:
"wat je in je 2de alinea voorstelt is zeer gevaarlijk!!! Zoveel liter water 1 keer drinken is heel slecht voor je, mogelijk zelfs dodelijk."

Quote van Ritsuka, dit had ik beter in mijn antwoord kunnen weglaten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent 21 jaar oud, dus ruimschoots meerderjarig en niemand iets verplicht. Drie kilo aankomen in drie weken is net zo bizar als drie kilo afvallen in dezelfde tijd.

Zet eerst eens uit je hoofd dat gewicht niet hetzelfde is als gezondheid. Dat zouden je ouders ook moeten doen. Ongetwijfeld ben je de afgelopen periode niet goed bezig geweest met zo'n idioot laag gewicht. Ga dat leefpatroon eerst eens herstellen door alle onvolwaardige voedingsmiddelen uit je voedingspatroon te vervangen door volwaardige. Geen frisdranken, witbrood, candybars, mueslirepen, rijstwafels, toast, hagelslag, jam, biscuitjes etc. meer, maar volkorenbrood met boter en kaas, volle melk, verse groente en een stukje fruit, eieren, vis en vlees.

De hoeveelheden doen er niet zo gek veel toe. Dat komt vanzelf wel goed. Overweeg een multivitamine en extra vitamine C. Ondervoeding, en daar lijd jij aan, wordt namelijk in stand gehouden door gebrek aan vitamines en spoorelementen dan aan calorieën.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik eet juist erg 'gezond', ik vermijd alles wat ongezond is en dat is juist heel ongezond. dus wat jij zegt van vervang onvolwaardige voedingsmiddelen dor volwaardige is niet van toepassing bij mij.... het probleem is gewoon dat ik geobsedeerd ben door dit 'gezond' eten. Mijn vraag is eigenlijk hoe ik die 3 kilo kan aankomen? en als 3 kilo in 3 weken te veel is, wat is dan ideaal om aan te komen in 3 weken????
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je mijn commentaar eigenlijk wel gelezen? Ik geloof er niets van dat jij gezond eet. Misschien volgens wat de goegemeente als gezond bestempelt, calorie-arm, in verhouding veel koolhydraten, geen vet etc. Nogmaals, gewicht is geen synoniem van gezond. Als je op dat spoor blijft zitten dan is dat een dood spoor. En dat bedoel ik letterlijk.