Hoe lang moet je voedsel binnenhouden om ervoor te zorgen dat alle voedingsstoffen in je lichaam blijven als je gaat overgeven?

Mijn vrouw is zwanger en moet helaas wel eens overgeven, maar pas na een paar uurtjes. Zijn alle nuttige stoffen dan reeds opgenomen ten behoeve van haar en de baby?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Zolang de spijsvertering goed op gang blijft, dat wil zeggen een normale urine en ontlasting produktie hoef je je niet teveel zorgen te maken. Dan is er genoeg blijven zitten om de nuttige voedingsstoffen binnen te krijgen. Geef het wel aan bij de verloskundige, die houdt goed in de gaten of het goed gaat met moeder en kind, en kan je ook goed adviseren. Als je veel twijfelt en de afspraak is nog ver weg, hebben ze vaak ook telefonisch spreekuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

helaas niet.
de spijsvertering begint natuurlijk in de maag, maar het opnemen van stoffen uit de voeding vindt pas in de dunne darm plaats.

Als je moet overgeven, dan komt de voeding terug uit de maag, en dat betekent dus dat daar niets van is opgenomen. Maar het is onwaarschijnlijk dat alles terugkomt, als het pas na een paar uur gebeurt dan is een gedeelte van het eten al lang in de dunne darm. En dat verteert gewoon, en alle voedingsstoffen zullen hun weg vinden naar de baby :-)
itsme
14 jaar geleden
ik weet niet hoelang je vrouw al zwanger is, maar vaak de eerste 3 mnd willen zwangeren het eten er nog wel eens (vaak) uitgooien.
Een nichtje van mij heeft haar hele zwangerschap helaas dit verschijnsel gehad, idd wat jij zegt na een paar uur.
de baby groeide er niet minder om en was ruim 3 kg...
geef het aan bij de verkloskundige, maar zolang je vrouw nog goed functioneert (in hoeverre dat mogelijk is ;), weet er zelf nog alles van ) hoef je je weinig zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een normale gemiddelde maaltijd is in zo'n 3 uur door de maag voorbereid om verteerd te worden. Natuurlijk gaat niet pas na 3 uur in een keer de klep open maar gaat dat geleidelijk. Direct vanaf het moment dat iets in de maag komt begint dat proces.
Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Hou gewoon goed in de gaten dat ze voldoende ontlasting heeft en geen gewicht verliest.
In de meeste gevallen is het overgeven ook over na de eerste 3 maanden.