Kristalsuiker: De suikerspin komt goed omhoog uit de machine. We krijgen een opbrengst van twee grote spinnen ofwel 10 kleine spinnen.

Witte basterdsuiker: Als we met deze suiker beginnen te draaien, worden er veel restdeeltjes uit de machine gegooid. De uiteindelijke opbrengst is slechts één magere spin.

Poedersuiker: Deze suiker blijkt ongeschikt. Er gebeurt niets.

Trehalose: De suiker komt nauwelijks omhoog, waardoor we niet eens een halve spin kunnen maken. Wel worden veel restdeeltjes uitgeworpen.

Dextrose: Probeer deze suikersoort nooit. Wij moesten ons apparaat bijna vervangen.

Fructose: Ook hierbij geen suikerspin. Wel worden veel restdeeltjes uitgeworpen die iets weghebben van glucosestroop.

Geleisuiker: De suiker komt niet echt omhoog, dus is het moeilijk om een spin te maken. De opbrengst is slechts één spin. De smaak is wèl bijzonder: licht zurig en een beetje citroenachtig.

Grove kandijsuiker: Dit type bleek onverwacht één van de toppers te zijn. We hebben de suiker iets gevijzeld. Het resultaat: bijna drie mooie flinke spinnen, dus véél volume.

Cassonadesuiker: Deze suiker geeft een witte spin met minuscule carameldruppels. De draden zijn erg plakkerig, de opbrengst laag. Interessant is de caramelsmaak.

Palmsuiker: Deze suiker geeft een lichtbruine suikerspin, dit door de carameldeeltjes. Het resultaat is echter minder dan een halve spin.

Melassesuiker: Blijkt onverwerkbaar.

Rietsuiker: Deze suiker geeft dunne losse draden en een luchtige spin. We konden er slechts één spin van maken.

Bruine kandijsuiker: Deze suiker lijkt aanvankelijk een mooi resultaat te gaan geven, maar dat loopt snel terug. We verkrijgen iets minder dan één spin.

Isomaltose: De suikerparels zijn in tegenstelling tot de bereiding met vorken geen succes in de machine. De gesponnen draden zijn te hard om te worden gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Suikerspinsuiker bevat kleur- en smaakstoffen. Maar in principe moet het met gewone suiker ook lukken, al smaakt hij dan niet echt naar suikerspin!
bamibal
12 jaar geleden
de professionele suikerspin zoals die op de kermis wordt verkocht, wordt over het algemeen met speciale suiker gemaakt. Gewone suiker zou te fijn zijn en te vroeg smelten, waardoor een suikerspinmachine verstopt zou kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De suiker die gebruikt wordt bij suikerspinnen en suiker blazen heet: Isomalt suiker