Lijkt een argentijnse steak qua calorieën op een biefstuk?

Ik ben aan het lijnen dmv calorieën tellen met de eetmeter. Een (Argentijnse) steak staat er niet bij. Kan ik dan het beste een biefstuk invullen of is er iets anders wat qua calorieën en misschien vet enzo meer lijkt op een (Argentijnse) steak.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (3)

Biefstuk is inderdaad vergelijkbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zit er een wit vetrandje aan? Dan is het absoluut niet te vergelijken met magere biefstuk. Is het vlees helemaal rood, dan kun je het bij benadering wel aanhouden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is groot dat die Argentijnse biefstuk wat vetter is dan de biefstukvarianten die je bij de Nederlandse slager in de vitrine ziet liggen. Dat komt de smaak uitermate ten goede maar aangezien je voor vet 9 kilocalorieën per gram moet tellen tegen eiwitten 4 zit je natuurlijk ietwat scheef met je systeem. Misschien moet je er gewoon kiezen voor een iets kleinere hoeveelheid maar wel lekker eten. Verzadigen doet een biefstuk sowieso erg goed.