Wat is er met de komkommers aan de hand?

'k had laatst gehoord dat ze giftig waren ofzo, en dat er 5 mensen omgekomen waren. Is dat nou echt zo? Eigenlijk kan ik deze vraag gewoon opzoeken op internet. Maar ik wil het liever van de mensen zelf horen, wat hun ervaring zijn... Dus daardoor deze vraag.↲alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Niks. Alleen hebben ze nu een behoorlijke klap opgelopen door de theorie dat Spaanse komkommers besmet zouden zijn met de EHEC-bacterie en wil niemand ze meer kopen.
Op dit moment is nog niet duidelijk waar de besmetting dan wel vandaan komt, ze vermoeden toch dat het groenten zijn. Of ze er ooit achter zullen komen, is ook niet zeker. De besmette groente kan inmiddels al uit de winkels verdwenen zijn.
Er zijn overigens niet 5 maar inmiddels al 18 mensen aan overleden, meer dan 1500 mensen zijn ziek geworden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De EHEC bacterie zit erop maar als je de komkommers uit nederland goed wast en schilt is er niks aan de hand.

ps Er zijn al 17 doden gevallen door de bacterie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand heeft zijn handen niet gewassen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die bacterie leeft in de darmen van dieren, zoals bv vee. Overleeft niet zonder een dier of mens, dus niet op planten. De info dat ie op komkommers zou zitten is allang achterhaald. Het is veel waarschijnlijker dat die ziek geworden mensen plakjes komkommer hadden gegeten op een broodje niet goed gebakken hamburger ;-)
Er blijkt niets aan de hand te zijn met de komkommers, althans dat is de laatste berichtgeving ervan.

Misschien kan je toch beter het antwoord zoeken op internet, in de websites van de kranten. Want die worden continu aangepast aan de laatste nieuwtjes.

Er zijn in Duitsland (en inmiddels in een aantal andere landen ook) een aantal mensen ziek geworden, ze hadden een besmetting met een nieuwe variant van de EHEC bacterie. Eerst dachten ze dat dit kwam omdat die bacterie op komkommers (uit Spanje) zat. Maar nu hebben ze aangetoond dat die bacterie daar niet op zit, en men weet nog niet waar de besmetting dan wel vandaan komt.
itsme
12 jaar geleden
het laatste nieuws hierover is dat de komkommer toch niet de oorzaak is van de EHEC bacterie. wat het wel is wordt volgens mij nog onderzocht. ik zou zoals al gezegd even op internet of in de krant kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal niks.
In duitsland zijn er idd mensen gestorven aan een bacterie, EHEC (een e. coli). Duitsland dacht dat dit door komkommers kwam, waarop ze EHEC hadden gevonden. Maar dit bleek een andere EHEC (die niet gevaarlijk is) te zijn dan waaraan deze mensen waren gestorven. Komkommers kan je dus gewoon eten en er is niks mee aan de hand. Het is wel verstandig om ze goed te wassen, maar dat is altijd al zo geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De sterfte schijnt alleen voor te komen bij mensen die in Noord Duitsland (in de buurt van Hamburg) zijn geweest. Ook de overledenen in andere landen hebben dar vertoefd.