Wat is het verschil tussen een kiwi groen en een kiwi gold?

ik begrijp ook wel dat de ene groen is en de andere gold maar zit er verder een smaak verschil in ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
23K

Het beste antwoord

Wat is het verschil tussen kiwi en kiwi gold?
Iedereen kent de kiwi wel.

Het vruchtvlees is groen en helder en de kern is wit met zwarte pitjes eromheen. De kiwi bevat meer vitamine C dan de meeste andere fruitsoorten en is dan ook erg -gezond. U kunt hem beter niet eten in combinatie met melkproducten. Kiwi´s bevatten namelijk het enzym actinidine, dat eiwit afbreekt, waardoor er een bittere smaak ontstaat. De kiwi gold is een kleinere variant. Hij heeft een zachte schil en smaakt een stuk zoeter doordat er meer fructose en glucose in zit. Een voordeel van de kiwi gold is dat er nog meer vitamines in zitten. Ik prefereer zelf de originele kiwi, maar wie deze wat te zuur vindt heeft met de `gold-versie´ een prima alternatief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weer een flauwe minnaar..van mij een +

Andere antwoorden (5)

De kiwi gold is wat zoeter van smaak en de green kiwi wat zuurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De groene kiwi is frisser. De smaak van gele kiwi's is zachter, wat weeïger. Hier worden de groene meer gewaardeerd, zowel door onszelf als door de kinderen. Het gebeurt met groene kiwi's wel vaker dat ze onrijp blijven, je moet echt wel de rijpe of bijna rijpe eruit zoeken in de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En hoe doe je dat dan? Ik bedoel, ik zie geen verschil. Wat is een rijpe en wat is een onrijpe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stiekem even knijpen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mja dat ga ik dus niet doen, want ik heb er een hekel aan als anderen in elk stuk fruit zitten te knijpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ja, knijpen doe ik natuurlijk niet echt. Maar ik voel wel even. En dan ben ik wel zo eerlijk dat ik 'm meeneem als 'ie zacht genoeg is. En als 'ie te hard is, kun je 'm toch niet inknijpen. Bij mijn groenteman zeggen ze ook gewoon dat je even moet voelen, dus dat durf ik dan best. Net zoals je ij een meloen moet ruiken en een ananas moet proberen of je een blaasje los kun trekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, iemand met verstand van zaken ;) Ja, dat is waar, als 'ie hard is, kun je 'm toch niet inknijpen en is er geen kwaad geschiedt. En andersom, bij fruit waarbij het niet zacht moet zijn en er is in geknepen, dat zou de supermarkt eigenlijk toch niet mogen verkopen, dus kan ik 't ook wel laten liggen zonder me schuldig te voelen.
een gele zitten meer vitamines in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten dat de groene kiwi zuur is en de gele kiwi zoet.....is de groene kiwi harder dan de gele. En er word gezegd dat er in de gele kiwi meer vitamines zitten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De groene kiwi of Chinese kruisbes (Actinidia chinensis) is de eetbare vrucht van een snel groeiende slingerende klimplant. Hij is enigszins zuur van smaak.
Deze kiwi is heel voedzaam. Hij bevat meer vitamine C (1 kiwi = 166% van de dagelijkse behoefte) dan veel andere fruitsoorten en is een goede kaliumbron.

De Nieuw Zeelandse Zespri Gold kiwi (Actinidia Chinensis ‘Hort 16a’), in de volksmond de gele kiwi genoemd, is het zoete zusje van de Zespri Green kiwi.
Het vruchtvlees is goudgeel en heeft een tropische smaak.
Eén gele kiwi bied je maar liefst een vijfde van de voedingsstoffen die je dagelijks nodig hebt.