Volgens het woordenboek is een wijnhandel en een slijterij hetzelfde:

http://www.woorden-boek.nl/woord/wijnhandel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een gecombineerde wijnhandel/ slijterij trekt nu eenmaal meer klanten. Commercieel gezien dus beter. Heb je ook nog kans dat iemand die voor een flesje wijn komt ook een flesje sterke drank meeneemt en andersom.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Dit zal in veel gevallen nodig zijn om het (financiele) hoofd boven water te kunnen houden.
Aangezien ze veel raakvlakken hebben is het een voor de hand liggende keuze om een extraatje te kunnen verdienen.

Ook kom je tegemoet aan het gemak van de klant:
Wanneer je toch drank aan het inslaan bent voor bijv een feestje is het erg handig om meteen ook je wijn te kunnen kopen.