Mijn koelkast stond een nacht open met kipfilet erin

was de kip nog koud genoeg kan ik m nog eten ? ik heb een vrij grote koelkast en de deur stond maar ongeveer 5 cm open of is deze nu bedorven (in de winkel liggen ze ook niet in een dichte koelkast)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (3)

lijkt me een te verwaarlozen risico als hij nog in het plastic zat gewoon goed doorbakken
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heeft je koelkast flink moeten werken om de boel op temperatuur te houden, maar als de kip nog koud voelde dan is er nog geen man over boord. Ik zou 'em dan niet lang meer bewaren, of zelfs gelijk gaarmaken (goed doorgaren). Een maal gaar is een kippie nog een paar dagen (gekoeld) te gebruiken.
Ik zou het risico niet nemen als je een verzwakte gezondheid hebt, of als hoogbejaarden of kleine kinderen ervan mee eten. Maar als je gewoon sterk bent en een normale weerstand dan is het zeker geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je koelkast vol stond dan is er niets aan de hand. een volle koelkast doet er lang over om warm te worden. een lege is snel warm. ik zou het gewoon opeten. als je het goed bakt dan is alles goed.