Hoe heten die zachte zoete zomerperen?

soms zijn ze zowel in de supermarkt als gewoon op de markt te krijgen, van die zachte zoete handperen. echte typische dikke peervorm. niet van die langen, maar die korte dikkertjes.

weet u hoe ze heten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.6K

Het beste antwoord

Ik denk dat jij de doyenné du comice bedoeld. Dat zijn inderdaad van die dikke sappige en zoete peren. Een peer is rijp als hij gemakkelijk kan worden ingedrukt bij het steeltje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken twee soorten peren die qua vorm en type aan je omschrijving voldoen, dat zijn de Gieser Wildeman (afbeelding 1) en de Doyenné du Comice (afbeelding 2).

Of deze zacht en zoet zijn weet ik niet, ik ga altijd voor die lange Conférence peren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Giezer wildeman kun je niet zo uit de hand eten, maar alleen gebruiken als stoofperen. Doyenne du comice is het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doyenne! dat is m! o, fijn, nu weet ik tenminste waar ik naar moet vragen ;-)
TRIOMPHE DE VIENNE
Dit is een grote peer met bronskleur en een zeer fijn aroma.
Deze zomerpeer kan slechts korte tijd bewaard worden.
Heerlijk sappig en zacht als handpeerpeer, maar ook te gebruiken als keukenpeer om b.v. met geitenkaas of als gebakken peer met een pittige schimmelkaas als dessert te nuttigen.

BEURRÉ HARDY
Een bronskleurige, middelmatige tot grote vrucht. Heeft een lichtzure smaak.Is een prima handpeer nu in de zomer verkrijgbaar.
Let op dat rijpe peren snel gegeten moeten worden, anders rotten ze binnen enkele dagen weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan een Triomphe de Vienne of een Verdi zijn. De Verdi is heerlijke zachte en zoete peer met een hoog aroma gehalte en behoort tot de lekkerste hand- en stoofperen die er zijn. Je kunt 'm dus ook heel goed stoven.