Spierweefsel enzo

Ze zeggen dat spierweefsel zwaarder is dan vetweefsel.
Kan het dan dat als je gaat sporten om af te vallen , dat je dan juist een beetje aankomt omdat het vet wordt omgezet in spier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan. Je verliest wel vet, maar je bouwt ook spiermassa op, dus per saldo zal je in eerste instantie zwaarder kunnen worden. Maar als je door blijft sporten, dan wordt je toch wel lichter.

Maar gewicht zegt niet zo veel. Het gaat meer om de omvang van je lichaam. Je koopt je kleding ook niet op gewicht, maar op maat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja maar spierweefsel verbruikt meer energie dan vetweefsel, dus je hoeft wat minder op de hoeveelheid calorieen te letten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan heel goed ik ga zelf nu ook ongeveer 4 maanden naar de sportschool en ben nu 5 kilo zwaarder geworden maar er is geen vet bij gekomen ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spieren zijn idd zwaarder, maar als je meer spieren hebt, is je lichaam een stuk mooier, ook al geeft het getal op de weegschaal een hoger gewicht aan. Daar gaat het niet om, het gaat om hoe je eruit ziet, niet om wat de weegschaal zegt. En idd, spieren 'vreten' veel energie, dus je (rust)metabolisme is hoger. Je zult per uur meer verbranden, ook als je slaapt. Je ruststofwisseling is hoger en dat is erg belangrijk.