teveel pindakaas slecht?

Ik had een vraag of pindakaas slecht voor je is? en waarom is dat dan slecht ? ( bijvoorbeeld teveel vetten of eiwitten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke pindakaas vraag.

Het beste antwoord

Teveel is nooit goed.

Wat is teveel? Als je iedere dag twee boterhammen met pindakaas eet, is dat niet teveel en juist goed. Pinkaas bevat goede vetten, vitamines en mineralen. Bovendien bevat het eiwitten. Het is zeer voedzaam broodbeleg.

Maar een teveel aan pindakaas (meer dan 4 boterhammen per dag) is minder gezond. Je krijgt dan sowieso te veel vet binnen (ook al zijn het goede vetten). Bovendien kan pindakaas allergieën opwekken. Zeker als je gevoelig bent voor hooikoorts is het niet verstandig te vaak pindakaas te eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Pindakaas is niet slecht voor je maar teveel wel. Maarja dat is met alles waar te voor staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terecht?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terecht?
Ik denk het wel, je zegt het zelf ook dat teveel niet goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Alles waar 'te' voor staat is slecht" is natuurlijk puur een cirkelredenering (je noemt het immers 'te' omdat je inschat dat het slecht is, en gebruikt dan het woord 'te' weer als bewijs van dat het slecht is) en totaal geen bewijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tevreden dan ?
Te veel is altijd slecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cliché, maar alles met te- ervoor is nooit goed, behalve tevreden. ;-)

Pindakaas is rijk aan plantaardige vetten en eiwitten, vitamines B1, B3 (niacine), linolzuur, inositol en resveratrol.

Geniet, maar eet pindakaas met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit veel olie in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag van alles genieten, maar geniet met mate.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je heb paar varianten pindakaas met geraffineerde olie en suiker en zout de transvet variant en je heb pindakaas met 100% uit pindakaas waar door het water een beetje om hoog drijft en zit geen transvet in maar te veel pindakaas is ongezond door de hoge verhitting oxideert de pindakaas net als bijvolbeeld gebroken lijnzaad probeer daarom altijd heel de lijnzaad te kopen. maar 100% pindakaas is wel veel gezonder dan pindakaas waar ander ingredienten in zitten om langer houdbaar en lekkerder te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In pindakaas zitten bepaalde goede vetten en vitamines. Normaal gebruik is gezond en prima. Maar niet te veel nemen, dat geldt voor bijna alles waar TE voor staat.
Simpel en eerlijk antwoord.