Pruimen. De bladeren van nectarine- en perzikbomen zijn meer lancetvorming, dus langer.

Toegevoegd na 2 minuten:
Afbeelding toevoegen lukte niet. Klik op de link bij "bronnen" voor een foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het lijkt wel een kruising tussen pruimen en nectarines
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nectarines zou ik zeggen. Het blad aan de boom lijkt ook op het blad van een nectarineboom.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
aan de bladeren te zien zijn het pruimen
Plaatje bij antwoord
fremar
13 jaar geleden
Het is de Nectarpruim volgens mij. Ik denk dat het een kruising is tussen een nectarine en een pruim. Er bestaat ook een Perzikpruim, die heeft hetzelfde formaat, maar dan net als de perzik ook een fluweelachtige schil.
Ik heb even gegoogled en heb een paar afbeeldingen gevonden van de Nectar pruim: http://blog.seniorennet.be/fruit/archief.php?ID=417966

Toegevoegd na 1 minuut:
Je moet wel voorbij de donkerrode pruim scrollen ... dan kom je vanzelf bij de geel/oranje-achtige pruim.