Bestaat er fairtrade chips gemaakt van aardappelen?

De meeste fair trade chips die ik ken wordt namelijk gemaakt van cassave of maniok..
En is aardappelen dan echt iets typisch Nederlands?
Waar wordt chips nog meer gemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee. Fairtrade producten hebben als kenmerk dat in arme landen de boeren een goede prijs voor hun producten krijgen, en aardappels groeien - in tegenstelling tot cassave en maniok - nu eenmaal niet in Afrika of Zuid Amerika, maar gewoon hier, om de hoek.
Wil je toch een verantwoorde keuze doen, kijk dan of je chips kunt vinden van biologische aardappelen zijn gemaakt. Dat is al een hele stap op de goede weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

waarom fairtrade als alle aardappels van de nederlandse chips van nederlandse akkers komen, en andere chips word gemaakt van mais of graan, die kunnen wel uit "fairtrade"landen komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het niet alleen over nederlandse chips
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat denk je van de olie die gebruikt wordt, plus eventueel de kruiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Das een goeie. Dit zal waarschijnlijk veelal soja-olie zijn, en dat is in de meeste gevallen verre van fairtrade.