Waarom is een zoete appel goed tegen brandend maagzuur?

Dat antwoord zag ik ooit een keer voorbij komen.

En het werkt ook echt heel erg goed.

Ik ben benieuwd waarom dat zo is.

Melk kan ik begrijpen dat het werkt tegen brandend maagzuur (melk is basisch, maagzuur is zuur samen mengen = neutraal) maar voor een appel kom ik er nog niet helemaal uit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Naar mijn idee is een appel (zoet of niet) juist niet goed tegen brandend maagzuur!
Appel is namelijk altijd 'zuur', dat wil zeggen; heeft een lage pH. Het kan zijn dat een appel zoet smaakt, maar dat komt door de aanwezige suikers.

Een appel zal wel een iets hogere pH hebben dan het maagzuur en zal dus de pH van de maaginhoud IETS minder zuur maker, maar ik denk niet dat je dit merkt.

Ik heb dat antwoord ook zien staan, maar ik zou er maar vanuit gaan dat dit niet in algemen zin waar is (misschien wel voor die individuele vragen steller). Er is namelijk verder op internet niks over te vinden en het klinkt niet logisch.