Zitten in weight care e-nummers?

Weight Care is een soort supplement met Shakes maaltijdrepen en afslank- ontbijt en tussendoor

een jaar geleden
TurfGraver
een jaar geleden
Wat is probleem met e-nummers dan?
Hier de e-nummers in een kiwi...
https://www.fitnessmagazine24.nl/wp-content/uploads/2015/09/kiwi-min.jpg
Cryofiel
een jaar geleden
Pas maar op als je alle E-nummers uit je leven wilt bannen.

Neem bijvoorbeeld E948. Dat is zuurstof.

Antwoorden (1)

Ja.

Een E-nummer is een code voor een stof die binnen de Europese Unie toegelaten is als additief in voedingsmiddelen die bedoeld zijn voor menselijke consumptie.
Als ingrediënt in een product wordt vaak een E-nummer vermeldt, of de betreffende stof zelf.

Zo staat er bijvoorbeeld op een etiket van Weight Care zonnebloemlecithine. Dit is E-nummer E322.
Een E-stof hoeft niet ongezond te zijn. Simpel citroenzuur heeft code E330. Ook kurkuma (E100) en vitamine C (E300) kregen een nummer, omdat ze als kleurstof werken of voor de houdbaarheid. Zelfs een appel van een gewone boom is dus niet vrij van E-nummers.
SimonV
een jaar geleden