Waar winnen ze de vitamine en minerale die in vitamine pillen zitten?

Het gaat over het algemeen over alle vitamine, en ben bijzonder nieuwsgierig naar vitamine D. Omdat deze nauwelijks voor komt in onze voeding en we deze in principe zelf aanmaken met behulp van de zon

*note,
De discussie of ze nodig zijn is niet nodig want daar zijn veel verschillende meningen over!

Toegevoegd na 3 minuten:
* "Waar" moet "hoe" zijn

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Vitaminen zijn eigenlijk vrij eenvoudige chemische stoffen, die in het laboratorium langs chemische wijze als een "bouwpakketje" in elkaar gezet kunnen worden. Andere worden geproduceerd door bacteriën en schimmels / gisten.(Micro-organismen). Weer andere worden gesynthetiseerd uit eenvoudige grondstoffen.

Vitamine D is wel een leuke ; de beginproducten worden met organische oplosmiddelen uit dierenhuiden gehaald.

En omdat het om zulke kleine hoeveelheden gaat, worden er natuurlijk een hele hoop vul- en hulpstoffen aan toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Mooi antwoord, bij deze een toevoeging.
Het werken met dierlijke materialen wordt binnen de pharmacie steeds moeilijker. Daarom worden voor medicinale vitamine D bijna altijd al chemische synthese gebruikt, grondstoffen zijn dan ook niet vanuit dierlijk materiaal.
Voor de voedingssupplementen (welke andere regels gebruiken) weet ik het niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn vegetarische en veganistische supplementen. Hoe vaak er dierlijk materiaal wordt gebruikt in producten die niet specifiek als zodanig worden verkocht, weet ik niet.