1tot 3 jaar 1
4 tot 8 jaar 1,2
9 tot 50 jaar 1,5
51 tot 70 jaar 1,3
ouder dan 70 1,2

Toegevoegd na 59 minuten:
Alle eenheden in grammen

Toegevoegd na 1 uur:
per dag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
1 wat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik wil %
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1 kilo of meer lijkt me erg veel....
Er is geen Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) voor natrium in Nederland vastgesteld. Aangenomen wordt dat per dag niet meer dan 500 mg natrium of 1,5g keukenzout nodig is om in de behoefte via de voeding te voorzien. De Gezondheidsraad adviseert niet meer dan 6 gram keukenzout per dag te gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om een te hoge bloeddruk te voorkomen, adviseert de Gezondheidraad om per dag niet meer dan 2,4 g natrium of 6 g keukenzout te eten.